Постинг
20.04.2009 21:00 -
Единствен в България
Автор: an200
Категория: Регионални
Прочетен: 11000 Коментари: 41 Гласове:
Последна промяна: 09.08.2012 16:35
Прочетен: 11000 Коментари: 41 Гласове:
3
Последна промяна: 09.08.2012 16:35
Отдавна ми се искаше да спретна един пост за Националния музей на транспорта и съобщенията в Русе. Няма нищо по-лесно, ако си излязъл на разходка в парка, да стигнеш до него, като слезеш по стъпала, водещи към брега на Дунава.Този музей, ЕДИНСТВЕН ПО РОДА СИ в страната ни , се помещава в обявената за исторически паметник сграда на първата българска жп гара, построена по проект на братя Барклей през 1866г.
Имах гости( хората бяха дошли чак от Хасковско) и реших да ги заведа до тази забележителност. Хубавото на празничните дни не е свързано само с богатата трапеза, а и с възможността да се видиш с близки и приятели, да отделиш повече време на семейството и децата си, да наваксаш неща, които си отлагал.
Каква беше изненадата ни, когато установихме, че музеят не работи. Можехме да го посетим в делнични дни, между(забележете!) 10-16.00 часа...(?!) Станахме свидетели на това, как две семейства, довели децата си ( 6-10г.), се върнаха разочаровани, защото пазачът вежливо им обясни, че трябва да дойдат утре... когато са на работа, а моите гости са си заминали.
За пореден път се убеждавам, че "Абсурдистан" си го създаваме ние по един лесен и традиционен вече начин. Нима е толкова трудно да се прецени кога и как да бъде организирано работното време, за да могат повече хора, русенци и гости, малки и големи, да посетят този уникален музей?!
Това е първият локомотив ( номер 148) за първата жп линия Русе-Варна(1866г)
Изработен е в Англия. Снимах го през оградата...
Е, поне разходката в Парка на младежта можехме да продължим.
Имах гости( хората бяха дошли чак от Хасковско) и реших да ги заведа до тази забележителност. Хубавото на празничните дни не е свързано само с богатата трапеза, а и с възможността да се видиш с близки и приятели, да отделиш повече време на семейството и децата си, да наваксаш неща, които си отлагал.
Каква беше изненадата ни, когато установихме, че музеят не работи. Можехме да го посетим в делнични дни, между(забележете!) 10-16.00 часа...(?!) Станахме свидетели на това, как две семейства, довели децата си ( 6-10г.), се върнаха разочаровани, защото пазачът вежливо им обясни, че трябва да дойдат утре... когато са на работа, а моите гости са си заминали.
За пореден път се убеждавам, че "Абсурдистан" си го създаваме ние по един лесен и традиционен вече начин. Нима е толкова трудно да се прецени кога и как да бъде организирано работното време, за да могат повече хора, русенци и гости, малки и големи, да посетят този уникален музей?!
Това е първият локомотив ( номер 148) за първата жп линия Русе-Варна(1866г)
Изработен е в Англия. Снимах го през оградата...
Е, поне разходката в Парка на младежта можехме да продължим.
Едно пътуване от Пловдив до Димитровград
''БОТЕВ''-''ЛОКОМОТИВ'' 1-0
„Локомотив 1925” Септември отнесе с 4:1 ...
''БОТЕВ''-''ЛОКОМОТИВ'' 1-0
„Локомотив 1925” Септември отнесе с 4:1 ...
1.
анонимен -
an200,
20.04.2009 22:25
20.04.2009 22:25
а ти си посетител №1000 на блога ми!
цитирайСигурно е добър знак!)
цитирайприветливо място. Хареса ми. Свежо!
цитирайсъс специфична атмосфера, а и има какво да се научи.)
цитирай
5.
анонимен -
Бил съм там и още помня...
21.04.2009 10:12
21.04.2009 10:12
Край прясно боядисания труп
на първия локомотив
е мъдро.
Ухае на безпомощност и скръб,
която е била и ще пребъде.
Оттука не минава параход,
че парата отдавна се е свършила,
но който има вътрешно ухо
ще чуе изстрела на Ангел Кънчев.
Благодаря, че ме подсети!
цитирайна първия локомотив
е мъдро.
Ухае на безпомощност и скръб,
която е била и ще пребъде.
Оттука не минава параход,
че парата отдавна се е свършила,
но който има вътрешно ухо
ще чуе изстрела на Ангел Кънчев.
Благодаря, че ме подсети!
И ние имахме гости по празниците от Южна България,и ние ходихме на Музея на транспорта. :))) Наистина си е уникален музеят ни! ;) Браво за снимките.Тази с цъфналото сърво е прелестна направо!Жалко,че беше затворен,само отвън видяха локомотивите гостите ни,повече им разказвахме ние като домакини и така.
цитирайКакво е това работно време?!
цитирайтрябва пояснение, че паметника на А. Кънчев е на метри от понтоните, където акостираха пътническите кораби. Гледката беше много по-вълнуваща от посрещане на авиогара сега. Музика, корабни сирени, мегафоннни разпореждания, гирлянди от разноцветни светлини над корабите, нетърпеливите посрещачи и махащите им от кораба пристигащи, безкрайно дългото спускане на платформената стълба, множеството, протичащо покрай самия паметник на А. Кънчев - 22-годишния революционер, самоубил се на същото място, за да не бъде хванат от заптиетата...
цитирайОще не и е дошло времето...Нека да я "оцветят".))
цитирайСтрахотна ще е !Възстановяват я всъщност.Пантеонът бледнее пред нея...
цитирайМоже и да греша. А Вазата в Русе не ми правеше впечатление, защото бях я приел за нещо нормално, докато не осъзнах, че на друго място такова нещо няма.
Колодрумът също е единствения в България, имаше лятно кино в него на времето...
Американското пазарче...
цитирайКолодрумът също е единствения в България, имаше лятно кино в него на времето...
Американското пазарче...
да вземеш да дойдеш на гости!))
цитирайЕ, крайно време е да го приема, напуснах Русе преди четвърт век...
Нали тръгнах да придавам европейски облик на цялата родина... :)))
цитирайНали тръгнах да придавам европейски облик на цялата родина... :)))
са ти разрешили да снимаш вътре в музея?
цитирайТъкмо това пиша...не ни пуснаха,работното време е друго...А локомотивът е навън.)
цитирайПоздавлемия. Полезно, смислено, за обичта на България
цитирайСнимките ти са много хубавиии! Аз също съм от Русе :) Като малки ни водеха там - много беше забавно!!!
цитирайБлагодаря ти! Опитвам се да е полезно и приятно.)
цитирайРадвам се,че ти харесват!Пак ще има!))Отбивай се!
цитирайВъпреки, че фотоархива ми е подлаган на няколкомесечно гризане от котка, затворена без храна с него, аутодафе от една прекрасна дама, и ужасен пожар на баща ми, в останките от него все още може да се нямерят и някои заслужаващи внимание снимки.
Докато сме на вълна транспорт, да покажа първо как се движеше понякога таксиметровия транспорт в Русе:
http://rousse01.hit.bg/Ruse06.jpg
колоездачите на единствения в България колодрум:
http://rousse02.hit.bg/Ruse11.jpg
и, естествено транспорта по Дунава:
http://rousse02.hit.bg/Ruse12.jpg
Всичко е от 70-те години на миналия век. Както познавачите могат да забележат, таксито съм го снимал с 50mm обектив, защото тогава в България още нямаше глезотии като телеобективи и можете да си представите как съм стоял непоколебим като пън срещу летящото насреща ми такси, за да направя снимката, която ви показах.
Споделям още и снимки от срещата на русенци с американска кола пред хотел “Дунав”, от която можете да се убедите в загрижеността на гражданите за технологичното ниво на родния и капиталистическия автомобилен транспорт:
http://rousse01.hit.bg/Ruse07.jpg
http://rousse01.hit.bg/Ruse08.jpg
цитирайДокато сме на вълна транспорт, да покажа първо как се движеше понякога таксиметровия транспорт в Русе:
http://rousse01.hit.bg/Ruse06.jpg
колоездачите на единствения в България колодрум:
http://rousse02.hit.bg/Ruse11.jpg
и, естествено транспорта по Дунава:
http://rousse02.hit.bg/Ruse12.jpg
Всичко е от 70-те години на миналия век. Както познавачите могат да забележат, таксито съм го снимал с 50mm обектив, защото тогава в България още нямаше глезотии като телеобективи и можете да си представите как съм стоял непоколебим като пън срещу летящото насреща ми такси, за да направя снимката, която ви показах.
Споделям още и снимки от срещата на русенци с американска кола пред хотел “Дунав”, от която можете да се убедите в загрижеността на гражданите за технологичното ниво на родния и капиталистическия автомобилен транспорт:
http://rousse01.hit.bg/Ruse07.jpg
http://rousse01.hit.bg/Ruse08.jpg
С повече ретро картината ще е пълна!))
Благодаря!
:))Пустите му капиталисти какви неща сътворили...Как се диви народът на 70-те.))Не че сега не го правим.)(
цитирайБлагодаря!
:))Пустите му капиталисти какви неща сътворили...Как се диви народът на 70-те.))Не че сега не го правим.)(
Ето как двама от най-яките русенски рокаджии и хайфисти от 70-те отправят гореща молитва за бъдещето на рока. Справка: Косите не трябваше да бъдат над 5-6 см за да не ги бъркат с някой от Бийтълсите, а панталоните долу не трябваше да надвишават 22 см, за да не напомнят за Краля на рока. Както се вижда от снимката обаче, приятелите ми превишават с пъти позволената граница, а молитвите явно вършат добра работа:
http://rousse01.hit.bg/Ruse09.jpg
Тук пък е друг уникален русенски екземпляр, може би единствения в страната шофьор, напуснал професията, за да стане артист и телевизионен водещ:
http://rousse01.hit.bg/Ruse10a.jpg
и последно, но не и по важност, не мога да пропусна красавицата с уникалните естествени устни:
http://rousse02.hit.bg/Ruse13.jpg
а ето и моя милост в ретро вариант от същото време:
http://rousse02.hit.bg/Ruse14.jpg
Да, 22. an200, диви се народът, сякаш вижда нещо от извънземен произход, а в момента имам познати точно в завода, където произвеждат съвременния вариант на този Шевролет-Корвет, друг е въпросът, че Дженерал Мотърс е застрашен от фалит въпреки страхотните си коли и камиони, но американците ще си го спасят за пореден път след летните отпуски.
цитирайhttp://rousse01.hit.bg/Ruse09.jpg
Тук пък е друг уникален русенски екземпляр, може би единствения в страната шофьор, напуснал професията, за да стане артист и телевизионен водещ:
http://rousse01.hit.bg/Ruse10a.jpg
и последно, но не и по важност, не мога да пропусна красавицата с уникалните естествени устни:
http://rousse02.hit.bg/Ruse13.jpg
а ето и моя милост в ретро вариант от същото време:
http://rousse02.hit.bg/Ruse14.jpg
Да, 22. an200, диви се народът, сякаш вижда нещо от извънземен произход, а в момента имам познати точно в завода, където произвеждат съвременния вариант на този Шевролет-Корвет, друг е въпросът, че Дженерал Мотърс е застрашен от фалит въпреки страхотните си коли и камиони, но американците ще си го спасят за пореден път след летните отпуски.
24.
vmir -
А ето как се подготвяхме за среща със запада, даже се учеше като редовен учебен предмет: Военно-Техническо Обучение.
24.04.2009 09:15
24.04.2009 09:15
Това е момичешки батальон в случай, че мъжете привършат след срещата.
http://rousse02.hit.bg/Ruse19.jpg
Резултата от това обучение за мен беше, че след като се влюбих в едно от тези момичета, станах доста войнолюбив... Може би, защото трябваше да пазя геройски родината от западни навлеци...
цитирайhttp://rousse02.hit.bg/Ruse19.jpg
Резултата от това обучение за мен беше, че след като се влюбих в едно от тези момичета, станах доста войнолюбив... Може би, защото трябваше да пазя геройски родината от западни навлеци...
Какви времена!))В Каран Върбовка ли беше?
цитирай:)))
цитирайНеее!Винаги съм била миролюбива.))Но ги знам тези работи...
Пък и съм офицерска щерка.
цитирайПък и съм офицерска щерка.
Приятеля, който се моли горе на снимката, е най-миролюбивия човек, който съм срещал през живота си. Голям талант, техничар, рокаджия, хайфист, музикант и непукист. Обаче два или три пъти го късаха на политическия кандидат-студентски изпит. Като студент пък го запукаха по “История на БКП”, явява се няколко пъти безуспешно, а професорът се гаври с него, издевателства че не откликвал на грижите, които полагат за него партия, правителство и родители, и не ще да го пусне нататък. И тогава моя приятел получи болестни симптоми, ходи по доктори, направиха му серия рентгенови снимки, не му откриха нищо, но му препоръчаха да прекрати следването за 5 години, и му сложиха диагноза “невроза”. Не съм си и представял, че непукист като него може да се невротизира заради глупости, но действителността ми го доказа. Аз пък с 300 зора успях да взема същия изпит като измислих някакъв несъществуващ конгрес, а като видях, че професорът се мръщи, поплюх малко по запада и така си заслужих тройката. Не съм сигурен обаче дали щях да издържа, ако професорът беше започнал да се гаври и с мен, както с приятеля.
цитирайима неща,заради които не ми се връща към спомените...)(
цитирайV Ruse i v kraidunavskite gradove mnogo nesta sa purvi i edinstveni. Mirisa na dunavskiq vuzduh e kato utrinna svejest v sravnenie s vutre6nostta na bULGARIQ.
Use6taneto za tova ne e samo moe spodelqli sa go s men i dr. hora!
цитирайUse6taneto za tova ne e samo moe spodelqli sa go s men i dr. hora!
Не знам , вероятно е така. За русенци особено...)) Зависи от гледната точка.
През лятото е много жежко...(
А видя ли поста ми за Гюргево и Русе?
цитирайПрез лятото е много жежко...(
А видя ли поста ми за Гюргево и Русе?
Наистина не може да се намери довод, който да оправдае затворени музеи в почивни дни. Може би е останала от далечното минало нагласата, че музейните сбирки се посещават само организирано от ученически и трудови колективи и случайни любопитни чужденци:))))
Много е красив парка ви, но защо това е това име "на младежта":) не е ли малко дискриминационно:)))
Благодарност за приятната разходка.:)
цитирайМного е красив парка ви, но защо това е това име "на младежта":) не е ли малко дискриминационно:)))
Благодарност за приятната разходка.:)
Вероятно е свързано не с тези, за които е направен, а с онези, които са го създали. Ще разбера.)
Благодаря ти!
цитирайБлагодаря ти!
Хм, снимал съм доста хора в Парка на Младежта. Помня, целенасочено бях снимал цъфтящо от щастие момиче, а на заден план старици - едва кретащи с помощта на бастуни. Нямах нищо предвид, надявах се снимката да подскаже нещо неуловимо за момента. Уви, комбинацията се оказа толкова неудачна, че не си заслужава търсенето. А момиче с парка май винаги ще си подхождат:
http://rousse02.hit.bg/mariya01.jpg
Успешна седмица!
цитирайhttp://rousse02.hit.bg/mariya01.jpg
Успешна седмица!
Мм да, хубави снимки си правел ти...Я разкажи повече!;)
цитирай
36.
vmir -
Бях маниак на тема снимки. Може би имам изострено чувство за мига и ситуацията. Но не ми останаха много снимки.
27.04.2009 17:21
27.04.2009 17:21
Вече писах за премеждията.
Благодаря ти!
цитирайБлагодаря ти!
Отбивай се!
цитирайКакъв мил и напет локомотив! Някои неща (хора и градове) са все така чаровни независимо от годините. А каква ли е била машинистката?))
цитирайМашинистКА...не знам да е имало такава.)
цитирай
40.
анонимен -
и нещо тревожно...
07.05.2009 21:56
07.05.2009 21:56
щях да напиша, и не го направих, ужасната истина за музея на траспорта в красивият ти постинг, той се разграбва и унищожава съвсем целенасочено, провери и ще разбереш, част от експонатите вече ги няма, предстои и на други да бъдат отнесени....в частни колекции и в чужбина, а има експонати чиято стойност не може да се оцени с пари! Тъжни факти, мила ми съгражданко.
Всичко добро и много усмивки!
цитирайВсичко добро и много усмивки!
уважаеми русенци,вие знаете ли нещо за това?
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 75491
Блогрол