Постинг
09.09.2010 13:47 -
Пред прага на новата учебна година...
Автор: an200
Категория: Лични дневници
Прочетен: 17721 Коментари: 42 Гласове:
Последна промяна: 10.09.2010 07:44
Прочетен: 17721 Коментари: 42 Гласове:
43
Последна промяна: 10.09.2010 07:44
Министърът на МОНМ търси "българския вариант" на сър Кен Робинсън! Г-н С. Игнатов има мечта - да предложи овакантения пост на Милка Коджабашиева на кандидат, който да не губи време за адаптация и с " летящ старт" да влезе в системата( то, ако сега ще влиза, не знам доколко ще е "летящ"))
Може да е блогер?;) Защо не. Успех!)
Кен Робинсън направи много за британското образование! Нека си го припомним със следващия клип! Колеги, отделете малко време!
www.vbox7.com/play:d112fb4c
Отново благодаря на inel379 !!!
Може да е блогер?;) Защо не. Успех!)
Кен Робинсън направи много за британското образование! Нека си го припомним със следващия клип! Колеги, отделете малко време!
www.vbox7.com/play:d112fb4c
Отново благодаря на inel379 !!!
На прага на Новата година...!
Правдиви и вълнуващи думи за истинските ...
Новата 2010 е на прага ни!
Правдиви и вълнуващи думи за истинските ...
Новата 2010 е на прага ни!
Отбих се да видя клипчето. Наистина щях да се радвам тези идеи да бяха залегнали и по времето на моето образование, но въпреки това имах учители които съзнателно или не следваха точно такива идеи и ако не бяха те едва ли бих изтърпял останалата част вайкащи се "догматици" ...
цитирайВелика реч!
За мен беше огромно удоволствие и удовлетворение, че има такива хора.
цитирайЗа мен беше огромно удоволствие и удовлетворение, че има такива хора.
3.
an200 -
Трябва внимателно да се проследят тезите.Те са свързани с преосмислянето на фундаментите, върху които градим образованието на децата си.
09.09.2010 15:44
09.09.2010 15:44
bowman написа:
Отбих се да видя клипчето. Наистина щях да се радвам тези идеи да бяха залегнали и по времето на моето образование, но въпреки това имах учители които съзнателно или не следваха точно такива идеи и ако не бяха те едва ли бих изтърпял останалата част вайкащи се "догматици" ...
На мен ми допада желанието за промяна в йерархията на учебните предмети: на върха , както твърди Кен Робинсън, до ден-днешен във всяка образователна система по света на първо място са точните науки, езиците и т.н., а на "дъното" са изкуствата. Но ... нека и другите видят клипчето!
4.
an200 -
Да, умее да завладява публиката и с чувството си за хумор, и с точно формулираните истини.
09.09.2010 15:54
09.09.2010 15:54
nadagr написа:
Велика реч!
За мен беше огромно удоволствие и удовлетворение, че има такива хора.
За мен беше огромно удоволствие и удовлетворение, че има такива хора.
И на мен много ми харесва!Прав е , като твърди, че в днешната образователна система грешките са най-лошото и заклеймявано нещо, но пък ако не си готов да сгрешиш, никога няма да измислиш нещо оригинално. Начинът, по който обучаваме, наистина до голяма степен потиска изобретателността у младите хора. Целите на образованието се променят!
Поздрави!
После видях клипчето и си казах - ха, това все едно съм аз...
След това погледнах пак текста - "някой да ВЛЕЗЕ В СИСТЕМАТА" - и заключих:
НЯМА да съм аз!
Най-добре ще да е "системата" да излезе - няма да я викаме на бис!
цитирайСлед това погледнах пак текста - "някой да ВЛЕЗЕ В СИСТЕМАТА" - и заключих:
НЯМА да съм аз!
Най-добре ще да е "системата" да излезе - няма да я викаме на бис!
razkazvachka написа:
После видях клипчето и си казах - ха, това все едно съм аз...
След това погледнах пак текста - "някой да ВЛЕЗЕ В СИСТЕМАТА" - и заключих:
НЯМА да съм аз!
Най-добре ще да е "системата" да излезе - няма да я викаме на бис!
След това погледнах пак текста - "някой да ВЛЕЗЕ В СИСТЕМАТА" - и заключих:
НЯМА да съм аз!
Най-добре ще да е "системата" да излезе - няма да я викаме на бис!
Важно е да осъзнаем, че образованието не бива да унищожава таланта у децата, креативността, интелигентността, която е "многообразна", "динамична" и "отличителна"...
Абе, клипчето си струва да бъде изгледано докрай!;)
Няма как. вбокс.След като ти го предлагаш сигурно си заслужава да се види, ама... :)
цитирайbizcocho написа:
Няма как. вбокс.След като ти го предлагаш сигурно си заслужава да се види, ама... :)
Ще ти хареса!)
Вярвам.
Благодаря, Ан.
цитирайБлагодаря, Ан.
Този сайт няма покритие за извън страната.
цитирайzapetaikata написа:
Вярвам.
Благодаря, Ан.
Благодаря, Ан.
И аз ти благодаря!)
bizcocho написа:
Този сайт няма покритие за извън страната.
Коментарите ще те ориентират в темата.;)
Приятна вечер!
Милка КоджабашИева:)
Ами след като назначи бившия си шофьжр от НБУ за Директор на Дирекция "Квалификация", сета що да не сложи примерно...секретарката си на овакантеното място
цитирайАми след като назначи бившия си шофьжр от НБУ за Директор на Дирекция "Квалификация", сета що да не сложи примерно...секретарката си на овакантеното място
rustam написа:
Милка КоджабашИева:)
Ами след като назначи бившия си шофьжр от НБУ за Директор на Дирекция "Квалификация", сета що да не сложи примерно...секретарката си на овакантеното място
Ами след като назначи бившия си шофьжр от НБУ за Директор на Дирекция "Квалификация", сета що да не сложи примерно...секретарката си на овакантеното място
Хм, не знам... Дано все пак нещата се преосмислят!
Благодаря, Ан, беше интересно да чуя как се говори за толкова значими неща атрактивно и с хумор и те не загубват от значението си.
цитирайДа повярваме в добрите идеи!
Да повярваме и на себе си!
Децата могат! Трябва само умело да бъдат насочвани и стимулирани!
Всяко дете има природни дадености и трябва да ги развие, за да бъде щастливо в своя земен път!
Успешна и изпълнена с радостни вълнения учибна година ти желая!
Вдъхновението да бъде с нас!:)
цитирайДа повярваме и на себе си!
Децата могат! Трябва само умело да бъдат насочвани и стимулирани!
Всяко дете има природни дадености и трябва да ги развие, за да бъде щастливо в своя земен път!
Успешна и изпълнена с радостни вълнения учибна година ти желая!
Вдъхновението да бъде с нас!:)
Ot tozi Vbox-lo66o mi stava..ni6to ne moga da razbera..
a puk az za teb imam pozdrav4e..dnes mi be6e 7777 glas4e..;))
Spokoen sun, mila!!
цитирайa puk az za teb imam pozdrav4e..dnes mi be6e 7777 glas4e..;))
Spokoen sun, mila!!
monaliza121 написа:
Благодаря, Ан, беше интересно да чуя как се говори за толкова значими неща атрактивно и с хумор и те не загубват от значението си.
Поздрави!
inel379 написа:
Да повярваме в добрите идеи!
Да повярваме и на себе си!
Децата могат! Трябва само умело да бъдат насочвани и стимулирани!
Всяко дете има природни дадености и трябва да ги развие, за да бъде щастливо в своя земен път!
Успешна и изпълнена с радостни вълнения учибна година ти желая!
Вдъхновението да бъде с нас!:)
Да повярваме и на себе си!
Децата могат! Трябва само умело да бъдат насочвани и стимулирани!
Всяко дете има природни дадености и трябва да ги развие, за да бъде щастливо в своя земен път!
Успешна и изпълнена с радостни вълнения учибна година ти желая!
Вдъхновението да бъде с нас!:)
Успешна учебна година и на теб!
mileidi46 написа:
Ot tozi Vbox-lo66o mi stava..ni6to ne moga da razbera..
a puk az za teb imam pozdrav4e..dnes mi be6e 7777 glas4e..;))
Spokoen sun, mila!!
a puk az za teb imam pozdrav4e..dnes mi be6e 7777 glas4e..;))
Spokoen sun, mila!!
Хубав ден и на теб!Усмивки!
Добавих клип oт youtube.
за теб новата учебна година! Поздрав от много отдавнашен ученик ;)))
цитирайА като си помислим, че от образованието зависи как човек да избере правилния път в живота. А тази наша окаяна образователна система какво ли не е видяла и какво ли още ще види! Благодаря ти и успешен ден!:)
цитирайТози вариант е невъзможен!Ти лично как си го представяш?Свеж човек с нестандартни идеи.Аз не си го представям!
цитирайslavimirgenchev1953 написа:
за теб новата учебна година! Поздрав от много отдавнашен ученик ;)))
Благодаря ти! Успешна да е за всички!)
25.
an200 -
Тя не е "окаяна", тя е неадекватна на времето, в което живеем. Дано се започне най-после сериозният раговор за бъдещето...
10.09.2010 17:35
10.09.2010 17:35
kometapg написа:
А като си помислим, че от образованието зависи как човек да избере правилния път в живота. А тази наша окаяна образователна система какво ли не е видяла и какво ли още ще види! Благодаря ти и успешен ден!:)
Благодаря ти!) Приятни почивни дни!)
26.
an200 -
:) Най-важното вече е казано! Може и да се намери. Няма накъде повече...
10.09.2010 17:42
10.09.2010 17:42
haralanov написа:
Този вариант е невъзможен!Ти лично как си го представяш?Свеж човек с нестандартни идеи.Аз не си го представям!
Не бъди песимист.;)
27.
goran -
Ан, лекцията наистина е любопитна, но е доста дълга, сигурен съм, че малко хора са изгледали дори и половината.
11.09.2010 12:17
11.09.2010 12:17
Тази лекция е красива, но реално много трудно би могла да бъде приложена дори в английското образование. Образованието на сър Кен Робинсън би означавало всяко дете да се образова от поне 3 до 5 високообразовани наставници, които по между другото да са и психолози. Невъзможно е това да се реализира като общодостъпно образование.
Това може и трябва да се реализира не от държавата, а само и единствено от семейството. Нещо повече, това за което Сър говори, го е имало – в средна ръка семействата в България след Освобождението до към края на 50-те.
Семействата си били големи – от 3, 5 или 7 деца. Всяко дете е имало поне 1-2 по-големи или по-малки братчета и сестричета. Също между 5х2 и 7х2 лели и чичовци. Тоест около всяко дете е имало поне 10-на, а много често 20-на много близки хора в различни възрасти - от съвсем малки, до хора на достойна възраст. Всеки от тях поне в известна степен с различна житейска съдба. Имало е поне една черна овца, но и поне един или два изключителни примера на трудолюбие и творчество.
В различните възрасти, децата са разговаряли най-много с най-подходящите за тях хора. Едни са ги учели на едно, други на друго, но всички са ги учели с реални живи примери. От бебешките песнички, гатанки и скоропоговорки, през къщната и полската работа, до занаяти, творчество, пеене и народни изкуства и традиции.
Всяко голямо задружно семейство, което не е било на ръба на мизерията, а е било от средна ръка /така казваше баба за своето/ е образовало децата си прекрасно във всички човешки ценности – уважение, труд, природно съобразен живот, природни и житейски знания, мечти, идеали, творчество, чест, и ...
Семейството е имало малко познания само в точните науки, географията, езиците, техниката и модерната медицина. Затова купешкото образование е било насочено само в тези области. Така е било не само в България, а и навсякъде по света. И това не е лошо – няма защо държавата масово да учи децата ни на ценности и творчество. Държавата има едни интереси човека, личността - други!
цитирайТова може и трябва да се реализира не от държавата, а само и единствено от семейството. Нещо повече, това за което Сър говори, го е имало – в средна ръка семействата в България след Освобождението до към края на 50-те.
Семействата си били големи – от 3, 5 или 7 деца. Всяко дете е имало поне 1-2 по-големи или по-малки братчета и сестричета. Също между 5х2 и 7х2 лели и чичовци. Тоест около всяко дете е имало поне 10-на, а много често 20-на много близки хора в различни възрасти - от съвсем малки, до хора на достойна възраст. Всеки от тях поне в известна степен с различна житейска съдба. Имало е поне една черна овца, но и поне един или два изключителни примера на трудолюбие и творчество.
В различните възрасти, децата са разговаряли най-много с най-подходящите за тях хора. Едни са ги учели на едно, други на друго, но всички са ги учели с реални живи примери. От бебешките песнички, гатанки и скоропоговорки, през къщната и полската работа, до занаяти, творчество, пеене и народни изкуства и традиции.
Всяко голямо задружно семейство, което не е било на ръба на мизерията, а е било от средна ръка /така казваше баба за своето/ е образовало децата си прекрасно във всички човешки ценности – уважение, труд, природно съобразен живот, природни и житейски знания, мечти, идеали, творчество, чест, и ...
Семейството е имало малко познания само в точните науки, географията, езиците, техниката и модерната медицина. Затова купешкото образование е било насочено само в тези области. Така е било не само в България, а и навсякъде по света. И това не е лошо – няма защо държавата масово да учи децата ни на ценности и творчество. Държавата има едни интереси човека, личността - други!
28.
goran -
Проблема идва от това, че днешните семейства са слаби и недъгави – без това да са преувеличени думи!
11.09.2010 12:17
11.09.2010 12:17
За да бъде едно семейство силно то трябва да е изградено от личности от поколение на поколение, а не да си реже корените и да търси лесни готови отговори в интернет.
цитирайстрахотен е, очарова ме и впечатли преди време, когато ми попадна за пръв път, разпращах го с кеф
цитирай
30.
an200 -
Не мисля, че е толкова дълга, а има и моменти на "отдих", в които можеш да се посмееш...)
11.09.2010 17:05
11.09.2010 17:05
[quote=goran]Тази лекция е красива, но реално много трудно би могла да бъде приложена дори в английското образование. Образованието на сър Кен Робинсън би означавало всяко дете да се образова от поне 3 до 5 високообразовани наставници, които по между другото да са и психолози. Невъзможно е това да се реализира като общодостъпно образование.
Това може и трябва да се реализира не от държавата, а само и единствено от семейството. Нещо повече, това за което Сър говори, го е имало – в средна ръка семействата в България след Освобождението до към края на 50-те.
Семействата си били големи – от 3, 5 или 7 деца. Всяко дете е имало поне 1-2 по-големи или по-малки братчета и сестричета. Също между 5х2 и 7х2 лели и чичовци. Тоест около всяко дете е имало поне 10-на, а много често 20-на много близки хора в различни възрасти - от съвсем малки, до хора на достойна възраст. Всеки от тях поне в известна степен с различна житейска съдба. Имало е поне една черна овца, но и поне един или два изключителни примера на трудолюбие и творчество.
В различните възрасти, децата са разговаряли най-много с най-подходящите за тях хора. Едни са ги учели на едно, други на друго, но всички са ги учели с реални живи примери. От бебешките песнички, гатанки и скоропоговорки, през къщната и полската работа, до занаяти, творчество, пеене и народни изкуства и традиции.
Знаеш ли, няма как да споря с теб, защото моите изводи са съвсем различни, сякаш не сме гледали един и същ клип.))
Със симпатия към теб!Поздрави!
цитирайТова може и трябва да се реализира не от държавата, а само и единствено от семейството. Нещо повече, това за което Сър говори, го е имало – в средна ръка семействата в България след Освобождението до към края на 50-те.
Семействата си били големи – от 3, 5 или 7 деца. Всяко дете е имало поне 1-2 по-големи или по-малки братчета и сестричета. Също между 5х2 и 7х2 лели и чичовци. Тоест около всяко дете е имало поне 10-на, а много често 20-на много близки хора в различни възрасти - от съвсем малки, до хора на достойна възраст. Всеки от тях поне в известна степен с различна житейска съдба. Имало е поне една черна овца, но и поне един или два изключителни примера на трудолюбие и творчество.
В различните възрасти, децата са разговаряли най-много с най-подходящите за тях хора. Едни са ги учели на едно, други на друго, но всички са ги учели с реални живи примери. От бебешките песнички, гатанки и скоропоговорки, през къщната и полската работа, до занаяти, творчество, пеене и народни изкуства и традиции.
Знаеш ли, няма как да споря с теб, защото моите изводи са съвсем различни, сякаш не сме гледали един и същ клип.))
Със симпатия към теб!Поздрави!
goran написа:
За да бъде едно семейство силно то трябва да е изградено от личности от поколение на поколение, а не да си реже корените и да търси лесни готови отговори в интернет.
И какво да се направи? Ние обикновено стигаме само до критиката...((
martiniki написа:
страхотен е, очарова ме и впечатли преди време, когато ми попадна за пръв път, разпращах го с кеф
Поздрави!
33.
goran -
Ан, може би се досещам какво е направило впечатление на теб, но въпреки това не е лошо да споделиш какво точно ти допада и вдъхновява в лекцията
11.09.2010 19:01
11.09.2010 19:01
За дължината на лекцията – 20 минути не са много, но ако майтапите бяха наполовина щеше да каже двойно повече смислени мисли и идеи.
Лекцията е брилянта, но и шoуменска – в най-добрия смисъл на думата, но достатъчно ли е това, без реални предложения и последващи ги действия!
Човек може да говори с години умни, вдъхновени и красиви слова, но ако не си поставя конкретни цели какво се случва? – без конкретен план с действия за подпомагане развитието на творческото в човека, може никога нищо да не се направи. По-лошо може да се разпиляват енергията, времето и ресурсите в напоителни лекции – както правим в България през последните поне 30-40 години.
Да, сър Кен Робинсън е брилянтен оратор. Да лекцията бе красива, умна, дори вдъхновена, но имаше й:
- много шоу – много ръкопляскания и никакви въпроси!
- много общи думи и нито едно конкретно предложение!
Искам да кажа, че родното ни образование, а и това по света се нуждае от разговори по същество и от действия, а не само от лектори и лекции.
Първо трябва да подпомогнем хората да се превърнат в личности, после да създадем условия за създаването на здрави и силни семейства, които да успеят да отгледат поне едно мислещо поколение. Чак когато те се родят и се изградят като човеци и личности те ще променят не само образованието, а и всичко останало към по-добро. Това държавата и образование сами не могат да го направят!
Навремето Петър Берон, въпреки че е бил почти професор не седнал да пише учебник по висше образование, а е написал „Буквар с примери и наставления” на възможно най достъпния език. Защо ли?
цитирайЛекцията е брилянта, но и шoуменска – в най-добрия смисъл на думата, но достатъчно ли е това, без реални предложения и последващи ги действия!
Човек може да говори с години умни, вдъхновени и красиви слова, но ако не си поставя конкретни цели какво се случва? – без конкретен план с действия за подпомагане развитието на творческото в човека, може никога нищо да не се направи. По-лошо може да се разпиляват енергията, времето и ресурсите в напоителни лекции – както правим в България през последните поне 30-40 години.
Да, сър Кен Робинсън е брилянтен оратор. Да лекцията бе красива, умна, дори вдъхновена, но имаше й:
- много шоу – много ръкопляскания и никакви въпроси!
- много общи думи и нито едно конкретно предложение!
Искам да кажа, че родното ни образование, а и това по света се нуждае от разговори по същество и от действия, а не само от лектори и лекции.
Първо трябва да подпомогнем хората да се превърнат в личности, после да създадем условия за създаването на здрави и силни семейства, които да успеят да отгледат поне едно мислещо поколение. Чак когато те се родят и се изградят като човеци и личности те ще променят не само образованието, а и всичко останало към по-добро. Това държавата и образование сами не могат да го направят!
Навремето Петър Берон, въпреки че е бил почти професор не седнал да пише учебник по висше образование, а е написал „Буквар с примери и наставления” на възможно най достъпния език. Защо ли?
Има още материали...)
http://mediapool.bg/show/?storyid=169705&srcpos=8
Добре, след малко ще напиша нещо по-конкретно, макар че в някои от първите ми коментари има изложени тези.
цитирайhttp://mediapool.bg/show/?storyid=169705&srcpos=8
Добре, след малко ще напиша нещо по-конкретно, макар че в някои от първите ми коментари има изложени тези.
Интересувам се, от бъдещето на приятеля ми Сашо, който тази година записа Техническият университет В София.
Интересувам се, защо в читанката на племенника ми има откровени реклами, инсинуации и манипулации.
http://goran.blog.bg/lichni-dnevnici/2008/11/25/rodna-striaha-uchebno-pomagalo-po-roden-krai-za-1-klas-moite.258853
Интересувам се, защо навремето учителите ми казваха - „На мен толкова ми плащат, аз толкова ви уча!”
Интересувам се, защото две от големите училища по изкуства в София са накарали родителите и учениците си да подпишат договор, че докато са техни ученици творбите им принадлежат на училището и не могат да бъдат излагани без негово съгласие.
Интересувам се, защо изгониха Калуди Калудов.
Интересувам се, защо в софийската опера отделни представления са с музика на запис, при наличието на оркестър.
Интересувам се, защо унищожиха училищните библиотеки.
Интересувам се, защо издателите на книги в България ни пробутват боклуци на безумни цени.
Интересувам се, защо в малките градове няма галерии, а в София над 50 000 произведения на изкуството стоят в складовете на големите музеи и галери - по официални данни на министър Вежди Рашидов.
Тези и много други въпроси и проблеми Сър Кен Робинсън или Игнатов няма да ни ги разрешат.
Тези въпроси хората сами трябва да си ги разрешим - Со кротце, со благо и со малко ум.
Като в разрешаването, много повече, ще помогнат думите на моите деди, на родните ни творци, на хора като вас, а надявам се след време и на хора като мен.
Никакви сърове не ни трябват - трябва всеотдаен Чудомировски труд и време.
цитирайИнтересувам се, защо в читанката на племенника ми има откровени реклами, инсинуации и манипулации.
http://goran.blog.bg/lichni-dnevnici/2008/11/25/rodna-striaha-uchebno-pomagalo-po-roden-krai-za-1-klas-moite.258853
Интересувам се, защо навремето учителите ми казваха - „На мен толкова ми плащат, аз толкова ви уча!”
Интересувам се, защото две от големите училища по изкуства в София са накарали родителите и учениците си да подпишат договор, че докато са техни ученици творбите им принадлежат на училището и не могат да бъдат излагани без негово съгласие.
Интересувам се, защо изгониха Калуди Калудов.
Интересувам се, защо в софийската опера отделни представления са с музика на запис, при наличието на оркестър.
Интересувам се, защо унищожиха училищните библиотеки.
Интересувам се, защо издателите на книги в България ни пробутват боклуци на безумни цени.
Интересувам се, защо в малките градове няма галерии, а в София над 50 000 произведения на изкуството стоят в складовете на големите музеи и галери - по официални данни на министър Вежди Рашидов.
Тези и много други въпроси и проблеми Сър Кен Робинсън или Игнатов няма да ни ги разрешат.
Тези въпроси хората сами трябва да си ги разрешим - Со кротце, со благо и со малко ум.
Като в разрешаването, много повече, ще помогнат думите на моите деди, на родните ни творци, на хора като вас, а надявам се след време и на хора като мен.
Никакви сърове не ни трябват - трябва всеотдаен Чудомировски труд и време.
36.
an200 -
Виж, ти наистина не си го проследил внимателно и няма смисъл да споря и да потъваме с теб в конкретиката...
11.09.2010 20:00
11.09.2010 20:00
Трябва ни!)Образователната система е остаряла, подчинена е на друга философия, на други ценности и ЦЕЛИ. Не ти ли направи впечатление фактът, че само след 30 години в света ще има толкова дипломирани хора, колкото от началото на човешката история...т.е. дипломите няма да струват нищо. И това не е трагедия!
Трагедия е, че съвременната образователна система "връзва умовете ни към някакви условности", ненужни за бъдещето; че не използваме мъдро човешкото въображение, което е невероятен ДАР, че убиваме креативността у децата, че имаме погрешно или "остаряло" виждане за интелигентността, защото преосмислянето на света не става само с абстрактни термини, а със звук, картина, движение и т.н.
Не си ли срещал талантливи деца, които обаче са потиснати и комплексирани, защото в сегашното училище не се цени това, което те могат...Кен Робинсън дава достатъчно примери за това.
Моят личен извод е, че детето трябва да има свободата и подкрепата да развива своя талант. Това е свързано с личностната реализация, с щастието, с "въздуха" на света, в който живеем.
ЦЕЛИТЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО трябва да се променят, защото по цял свят те са създадени в едно отминало време( началото на индустриализацията, когато, за да си намериш престижна и добре заплатена работа, е била необходима димплома) И т.н, и т.н Изгледай го и го спирай на най-важните места!Не се подлъгвай от шеговития тон в определени моменти.Всичко е много точно премерено и отработено... до последната усмивка! Над 4 милиона по света са гледали тази лекция за креативността...и я подкрепят!
цитирайТрагедия е, че съвременната образователна система "връзва умовете ни към някакви условности", ненужни за бъдещето; че не използваме мъдро човешкото въображение, което е невероятен ДАР, че убиваме креативността у децата, че имаме погрешно или "остаряло" виждане за интелигентността, защото преосмислянето на света не става само с абстрактни термини, а със звук, картина, движение и т.н.
Не си ли срещал талантливи деца, които обаче са потиснати и комплексирани, защото в сегашното училище не се цени това, което те могат...Кен Робинсън дава достатъчно примери за това.
Моят личен извод е, че детето трябва да има свободата и подкрепата да развива своя талант. Това е свързано с личностната реализация, с щастието, с "въздуха" на света, в който живеем.
ЦЕЛИТЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО трябва да се променят, защото по цял свят те са създадени в едно отминало време( началото на индустриализацията, когато, за да си намериш престижна и добре заплатена работа, е била необходима димплома) И т.н, и т.н Изгледай го и го спирай на най-важните места!Не се подлъгвай от шеговития тон в определени моменти.Всичко е много точно премерено и отработено... до последната усмивка! Над 4 милиона по света са гледали тази лекция за креативността...и я подкрепят!
Изгледах с внимание и поглъщах всяка дума с огромно удоволствие...
На човек му става по-лесно, когато види споделена концепцията за водещите принципи в работата си, ако не друго.:) Нещо като " Не сте сами!":)
Да! Трябва да подкрепяме децата в онова, в което са най-добри и да насърчаваме тяхната креативност и талант, но това не е никак лесно, изисква сериозна отдаденост от страна на учителя, познания в различни области- наука, изкуство и най-вече способност за РАЗБИРАНЕ на малкия човек срещу нас!
Няма да коментирам системата, където останаха толкова малко качествени и отговорни хора...
За мен добрият учител е онзи, който се стреми към успеха на ученика си, но разбиран като развитие на силните му страни, а не като резултат в точките на крайни резултати от изпитването.
Говорим често за мотивацията на учениците, а каква е мотивацията на учителите в системата ни? Кой мисли за това?
И тук не говоря за пари, а за отношение в обществото ни и за предоставена възможност за професионално усъвършенстване, не просто заради поредния сертификат на хартийка, а заради идеята да си по-полезен на учениците си !
Да си пожелаем достатъчно сили и бодрост и през тази учебна година, за да оцелява обичта ни към работата и децата, въпреки всичко, което не е и няма да бъде като в тази вдъхновяваща реч на Кен Робинсън.
Успех, Ани!
цитирайНа човек му става по-лесно, когато види споделена концепцията за водещите принципи в работата си, ако не друго.:) Нещо като " Не сте сами!":)
Да! Трябва да подкрепяме децата в онова, в което са най-добри и да насърчаваме тяхната креативност и талант, но това не е никак лесно, изисква сериозна отдаденост от страна на учителя, познания в различни области- наука, изкуство и най-вече способност за РАЗБИРАНЕ на малкия човек срещу нас!
Няма да коментирам системата, където останаха толкова малко качествени и отговорни хора...
За мен добрият учител е онзи, който се стреми към успеха на ученика си, но разбиран като развитие на силните му страни, а не като резултат в точките на крайни резултати от изпитването.
Говорим често за мотивацията на учениците, а каква е мотивацията на учителите в системата ни? Кой мисли за това?
И тук не говоря за пари, а за отношение в обществото ни и за предоставена възможност за професионално усъвършенстване, не просто заради поредния сертификат на хартийка, а заради идеята да си по-полезен на учениците си !
Да си пожелаем достатъчно сили и бодрост и през тази учебна година, за да оцелява обичта ни към работата и децата, въпреки всичко, което не е и няма да бъде като в тази вдъхновяваща реч на Кен Робинсън.
Успех, Ани!
38.
goran -
Ан, гледах видеото много внимателно и с интерес. Разминаването ни идва от това, че аз наистина се интересувам от конкретиката
11.09.2010 20:36
11.09.2010 20:36
Родният ни житейски опит с месиите показва, че те не помагат! - Без много труд изразходван по конкретни целеви въпроси нищо не се постига.
Иначе и аз съм ЗА поощряване на творчеството и то много за – иначе бих се вълнувал и писал.
Но за един човек всичко е важнo - не само изкуствата но и точните науки. И това е напълно естествено защото това са двете страни на една и съща монета. Примери безброй – от Леонардо да Винчи, през Жул Верн и Айзък Азимов, до Чудомир и Валери Петров у нас.
Хората първо се учат да дишат, после се учат на труд, после на разум, после стават човеци и едва тогава стават истински творци.
Да, децата са по-големи творци от всички останали и за това творческият им заряд не бива да бъде ограничаван и потискан – всеотдайните родители, семейства и учители никога не го правят. Но освен да твори детето трябва да е научено и на труд и уважение, а също и да умее да смята и пише.
Разбира се че образованието не е добро и трябва да се променя – така е. Но не образованието формира творците, а семейството и живота. Образованието е калъп, дори да е по-модерно и по-умно, то винаги ще си остане калъп. - А творец не се става чрез калъп.
Най-добрите художници, музиканти и писатели най-често са ставали такива въпреки системата, която се опитвала да ги смаже, а не благодарение на нея.
И това без да засягаме въпроса за трудностите в преподаването на изкуствата – подобни умения имат малцина - от къде бихме намерим преподаватели за всички деца?! Не е ли по-добре да ги учи най-мъдрият и творящ учител – живота.
цитирайИначе и аз съм ЗА поощряване на творчеството и то много за – иначе бих се вълнувал и писал.
Но за един човек всичко е важнo - не само изкуствата но и точните науки. И това е напълно естествено защото това са двете страни на една и съща монета. Примери безброй – от Леонардо да Винчи, през Жул Верн и Айзък Азимов, до Чудомир и Валери Петров у нас.
Хората първо се учат да дишат, после се учат на труд, после на разум, после стават човеци и едва тогава стават истински творци.
Да, децата са по-големи творци от всички останали и за това творческият им заряд не бива да бъде ограничаван и потискан – всеотдайните родители, семейства и учители никога не го правят. Но освен да твори детето трябва да е научено и на труд и уважение, а също и да умее да смята и пише.
Разбира се че образованието не е добро и трябва да се променя – така е. Но не образованието формира творците, а семейството и живота. Образованието е калъп, дори да е по-модерно и по-умно, то винаги ще си остане калъп. - А творец не се става чрез калъп.
Най-добрите художници, музиканти и писатели най-често са ставали такива въпреки системата, която се опитвала да ги смаже, а не благодарение на нея.
И това без да засягаме въпроса за трудностите в преподаването на изкуствата – подобни умения имат малцина - от къде бихме намерим преподаватели за всички деца?! Не е ли по-добре да ги учи най-мъдрият и творящ учител – живота.
Пожелавам ти здраве, сила и вдъхновение за новата учебна година!)
Учителят работи за бъдещето!)
цитирайУчителят работи за бъдещето!)
За да ти отговоря, трябва да напиша нов постинг, а сега съм доста заета( наближава 15 септември).
Не знам дали има смисъл да пиша, но ще опитам.
Хубав ден!
цитирайНе знам дали има смисъл да пиша, но ще опитам.
Хубав ден!
Благодаря за възможността да прочета!
цитирайenjoy6 написа:
Благодаря за възможността да прочета!
На добър час!
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 75491
Блогрол