Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.09.2007 20:45 - В Пиза
Автор: an200 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11636 Коментари: 24 Гласове:
1

Последна промяна: 28.03.2009 15:02


 Един недовършен пътепис...

    Кой идиот ме накара да тръгна?! Оглеждам свирепо наоколо и установявам, че всичко ме дразни: и „ароматът” на пот и цигари, проникнал дълбоко в тъканта на старата тапицерия, и скърцащата предпоследна седалка, на която ще бъда закотвена часове наред, и всички тези жужащи от радостна възбуда хора, които заемат местата си в автобуса. Добронамерените най-много ме дразнят. Поглеждат  ме съучастнически и мило ми се усмихват, а аз  дори не кимвам. Да се чуди човек на щастливите им усмивки! Сякаш ще летим  заедно в Космоса. Боже  Господи, тръгнала сиромашията към Европа и то към онова , което е създал духовният елит на Ренесанса... Може, снимайки се пред статуята на Давид или на площад „Сан Марко,” всеки  да придърпа  към собствената си незначителност нещо от ореола на онова, което ще пребъде и след нас...

        Решавам   високомерно да се затворя на тясната седалка като в кабина на астронавт и с никого да не комуникирам. Съпружеското тяло до мен отдавна е усетило лошото ми настроение, затова  миролюбиво и мъдро  се е заело с прочита на интересна книга. Слънцето ме напича, а  на мен ми е хладно, още малко и зъбите ми ще затракат от студ... Забелязвам, че когато ми предстои да напусна България, отвратителните крайни квартали на София ми изглеждат по-поносими и дори симпатични.

       Наближаваме Калотина  и  странно защо, от очите ми  потичат  кротки сълзи.Истерично е, знам. .Всяко ново начало , дори на нещо дълго мечтано и жадувано, посрещам с голяма доза вътрешна съпротива, с някаква смесица  от  несигурност, огорчение и инат. Не ми излиза от главата мисълта , че на тази екскурзия трябваше да тръгна  преди години...но тогава действаше „желязната завеса”. Да тръгнеш на  18-20  , със свежестта и силата на сетивата, паметта и чувствата,си е съвсем друго. Нейсе! Успокоявам се с "По-добре късно, отколкото никога!" и започвам да оглеждам своите спътници не толкова враждебно.Приличаме на  участници в "Биг брадър"...на колела. (Продължава.)


Преди известно време бях публикувала този откъс от пътепис,вярвайки ,че бързо ще напиша продължението.)Да,ама не! Моята муза се заинати като магаре на мост и реши да стачкува.)Недохранена и плашлива ми е тя...Та докато я чакам,реших да ви напиша нещичко за Пиза и да видите снимките.

Всичко,което видях от Пиза,се намира  на Площада на чудесата.Родният град на Галилео е разположен на десния бряг на река Арно при вливането и в Тиренско море. Някога е бил богато пристанище  и е мерил сили с Генуа и Венеция.Сега наброява малко над 88000 жители.Там има религиозен комплекс,който включва баптистерия,катедрала и... Наклонената кула !Строителството на кулата е започнато през 1173 .Продължено е 90 години по-късно.Има 294 стъпала и 13 градусов наклон (отначало е бил на север,по-късно на юг,ако греша,поправете .

 

image

image

image

image




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. enjoy6 - и този път разходката ми хареса!
26.09.2007 22:03
Благодаря и приятна вечер!
цитирай
2. letisi - човека е човек когато е на път....
26.09.2007 23:09
много усмивки от мен:))))))))))))))))
цитирай
3. an200 - Благодаря ви!Радвате ме!
26.09.2007 23:30
Обичам да пътувам...май точно толкова ,колкото и да си стоя у дома.)))
цитирай
4. anabel4o - Разбирам те напълно. И се радвам за ...
27.09.2007 01:05
Разбирам те напълно. И се радвам за теб!
Дано и аз да имам възможността да посетя любимите си места :)
цитирай
5. ady - Чудесна разходка
27.09.2007 12:02
чакам с нетърпение продължението на пътеписа:)
цитирай
6. lambo - Нещо ново за кулата в Пиза ...
27.09.2007 12:06
За тази кула що нещо съм изчел. Мислех че нищо не може да ме изненада ...
НО ... Веднъж гледах филм по Discovery за Втората световна война и сраженията в Италия ...
Когато американските войски водили бой за Пиза в кулата се били барикадирали немски снайперисти
Било решено да срутят кулата с артилерия за да не дават излишни жертви.
В последния момент обаче някакъв американец се застъпил пред командването, като дълго обеснявал какъв ценен паметник на културата е ...

Най-после фуражките се съгласили и така кулата била спасена ....
цитирай
7. viovioi - и аз много се изненадах наскоро
27.09.2007 12:54
в шоуто "Един срещу всички" имаше въпрос. Наклона се дължи на :
а/техническа грешка
б/ексцентричност на архитекта
с/слягане на почвата
Играча сбърка, защото каза с/, ами било а/ ??????
Кой може да каже със сигурност?
цитирай
8. an200 - I az znam,4e e
27.09.2007 13:39
otgovor c/
цитирай
9. viovioi - абе, май аз сбърках..
27.09.2007 13:50
обратно е на това дето писах, той каза а/ ,верния бил с/. Моля за извинение:)))
цитирай
10. viovioi - а преди в Стани богат имаше пак въпрос за кулата в Пиза
27.09.2007 16:12
Какво е било предназначението и в древността:
а/ камбанария
б/обсерватория
с/в чест на виш духовник
Тук верния отговор съм го запомнила и той е А/, защото твърдо бях убедена че е б/, но Ники Кънчев уточни, че тогава в "онези тъмни времена" религията е преследвала учените, нежели да им построи и предостави сграда.
цитирай
11. an200 - Mislq, 4e
27.09.2007 16:14
e kambanariq.
цитирай
12. feminaslim2007 - Мерси
27.09.2007 22:01
за новата интересна разходка! А също и за любопитните факти, които ти и другите сте споделили!
Поздрави и лека! :)))))))))
цитирай
13. an200 - Поздрави и покана
29.09.2007 14:01
пак да дойдеш "на гости"!))
цитирай
14. feminaslim2007 - Ами
30.09.2007 00:14
аз често се отбивам, макар не винаги да коментирам, но мерси!
Лека и :))))))))))))))
цитирай
15. анонимен - aaah,
13.10.2007 23:08
tazi italia...
az puk imam 6al4e ot roma sas zabelejitelnostite v italia...;).imam si i 6al4e na eros ramazzotti...ni6to italiansko ne mi e 4ujdo,makar da ne sum hodila.ne,ne izlugah,hodila sum...v me4tite si(makar da zvu4i dosta trivialno)
pozdravi
цитирай
16. platttonnn - Здравейте,
17.10.2007 10:34
вие знаете много неща за света,но много малко за себе си. Не позволявайте на асоциациите да ви владеят дълго. С мисълта се справяте виртуозно,но чувствата ви, ви водят към безсилие,опознавайте ги,тренирайте ги,за да ги овладеете. Търпението е умение! Не пренебрегвайте човека до вас,вижте го обективно.Той е вашият мост към реалността.
цитирай
17. an200 - Blagodarq za mnenieto.
17.10.2007 14:37
6te pomislq.)
цитирай
18. annie87 - Аз пък обичам да пътувам адски много :)
21.10.2007 15:42
Един ден разбрах, че мога да пътувам до Англия единствено с автобус. Нямаше самолетни билети, лятото всеки пътуваше, но лашкането три дена си заслужаваше :Р После естествено не ми се тръгваше, ама друго си е България. Сега като ти гледам постинга ми се иска да посетя това местенце. Кой знае...може би някой слънчев ден.
цитирай
19. an200 - Дай,Боже!Някой слънчев ден!
23.10.2007 22:09
Ще разкажеш тогава ти!)
цитирай
20. olive - Миналото лято....
30.10.2007 07:38
...бях за 5 седмици в Лука - градче, на около 30 минути с влака от Пиза. Разбира се, дойде време да се види и кулата като известна забележителност. Това, което ми остана като страшно силен спомен от Пиза обаче не беше самата кула, а това, което преживях в Баптисерията (или както се превежда точно на български). Едната от жените, които проверяваше билетите се оказа певица и на всеки 20-30 минути заставаше в средата на Баптисерията и започваше да пее. Акустиката е убийствена! Аз бях на втория етаж и чувството, което изпитах при звука на нейния глас ме накара да се разплача. Като музикант по душа и призвание това ми се беше случвало само един-единствен път преди това - когато чух органът в църквата Св.Стефан във Виена! Пожелавам на всеки подобни емоции!
Поздрави!
цитирай
21. an200 - Да,там атмосферата
30.10.2007 13:18
предполага свързване с нещо,да го наречем,Божествено!)
цитирай
22. strianakiev - Дали не е точно да се каже...
31.10.2007 13:05
Преживяваш нещо много човешко..а как го преживява Бог не бих могъл да знам..
цитирай
23. apollon - patepisa e interesen janr koito ...
23.11.2007 01:25
patepisa e interesen janr koito hvashta dushata v osobena transformazia i dvijenie
цитирай
24. an200 - Съгласна съм.)
25.04.2008 18:44
Аз съжалявам,че прекъснах писането по време на път и...После не е същото...(
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: an200
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3197508
Постинги: 146
Коментари: 5943
Гласове: 75491
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031