Постинг
09.09.2009 14:33 -
КЕН РОБИНСЪН ЗА УЧИЛИЩЕТО
Автор: an200
Категория: Други
Прочетен: 7224 Коментари: 28 Гласове:
Последна промяна: 10.09.2009 00:36
Прочетен: 7224 Коментари: 28 Гласове:
18
Последна промяна: 10.09.2009 00:36
Проявете търпение, дайте си време и чуйте всичко!
Днес, благодарение на inel379, изгледах клип, който силно ме впечатли. Не, не е пресилено! Всеки, който е свързан със системата на образованието( или просто има деца), знае, че се търси нова, по- адекватна на съременността, визия за обучение и възпитание на подрастващите. В последните години проблемите се натрупаха лавинообразно ... незаинтересованост, агресия, конфликти от всякакъв калибър...
А сега накъде?!
Много от отговорите са тук :
www.vbox7.com/play:d112fb4c
КЕН РОБИНСЪН ЗА УЧИЛИЩЕТО
Изгледайте го!!! Няма да съжалявате!Това ще промени възгледите ви за много от нещата в образователната ни система!
Благодаря ти, inel379 !
Днес, благодарение на inel379, изгледах клип, който силно ме впечатли. Не, не е пресилено! Всеки, който е свързан със системата на образованието( или просто има деца), знае, че се търси нова, по- адекватна на съременността, визия за обучение и възпитание на подрастващите. В последните години проблемите се натрупаха лавинообразно ... незаинтересованост, агресия, конфликти от всякакъв калибър...
А сега накъде?!
Много от отговорите са тук :
www.vbox7.com/play:d112fb4c
КЕН РОБИНСЪН ЗА УЧИЛИЩЕТО
Изгледайте го!!! Няма да съжалявате!Това ще промени възгледите ви за много от нещата в образователната ни система!
Благодаря ти, inel379 !
Как да създаваме нови старт ъп идеи
"Латерален маркетинг" от Филип...
СХУ КУРАЖ УЧАСТВА В ПЪТУВАЩО ОБУЧЕНИЕ ПО...
"Латерален маркетинг" от Филип...
СХУ КУРАЖ УЧАСТВА В ПЪТУВАЩО ОБУЧЕНИЕ ПО...
Сегашното Образование в България е изцяло амортизирано!Твърдя го,като учител!
цитирайЗатова приканих всички, които се вълнуват от тези проблеми, да го изгледат.
цитирайЗаслужаваше си.
цитирайТака е!)Дано го видят повече хора!
цитирай
5.
анонимен -
Много ти благодаря!
09.09.2009 16:22
09.09.2009 16:22
Прекрасно е! Ще го препратя на колкото хора се сетя!
цитирайАз това искам!Жалко,че не е на първа чрез блога на
inel379 ... Такива неща не бива да бъдат подминавани.Та те са революционни, променящи представите на 180 градуса.)
цитирайinel379 ... Такива неща не бива да бъдат подминавани.Та те са революционни, променящи представите на 180 градуса.)
7.
анонимен -
Точно така е!
09.09.2009 16:33
09.09.2009 16:33
Могат да обърнат мисленето ти!
цитирайБлагодаря и на теб за постинга!
цитирайБлагодаря ти!
цитирайПоздрави!
цитирайПомислих ,че така повече хора ще се запознаят. Идва 15 септември, с нов министър...)
цитирайНали.)Между шегите, премерени до "грам", има смислови акценти, които са много точни и ясни.
цитирайПърво да благодарим на inel379 и Кен Робинсън.)
Всеки ден не се срещаме с такива презентации...))
цитирайВсеки ден не се срещаме с такива презентации...))
Благодаря и аз и на двете ви! Прав е. И се радвам, че класната на сина ми е човек на изкуството, макар повечето родители да не са съгласни... Много хора трябва да видят този материал!
Благодаря ви отново!
Сърдечен поздрав!:)
цитирайБлагодаря ви отново!
Сърдечен поздрав!:)
Благодаря, че и ти!
Промените не идват сами! Те са плод на съмишленици!
Дано!!!
цитирайПромените не идват сами! Те са плод на съмишленици!
Дано!!!
йерархията на учебните предмети ...
изобретателността на децата не бива да бъде потискана...
много неща трябва да бъдат чути от повече хора...
поздрави!!!)
цитирайизобретателността на децата не бива да бъде потискана...
много неща трябва да бъдат чути от повече хора...
поздрави!!!)
Напълно съм съгласна!)
Благодаря ти още веднъж!
Наближава 15 септември...)
Поздрави!!!
цитирайБлагодаря ти още веднъж!
Наближава 15 септември...)
Поздрави!!!
18.
vmir -
Абсолютно съм съгласен, че изобретателността трябва да бъде освободена он
10.09.2009 09:58
10.09.2009 09:58
тиранията на рутината. Въпросът е: КАК???
В решаването на този проблем училището може да изиграе важна роля, но не бива да се подценява и факта, че интелектуалното потисничество e обратната страна на културата на самоизтъкването, която се вихри с пълна сила в абсолютно всички области - от каруцаря, който ще си каже, че ако имаше нещо вярно във визията на хлапето, то щеше вече да е известно, до мастития професор, който без да възнамерява да направи каквато и да било проверка, твърди, че асистента е сгрешил в изчисленията просто, защото трябва да каже нещо, а славослови доцента, че е направил едва ли не революция в науката, че му е цитирал статия отпреди 20 години. Да не говорим за практиката на родния мениджмънт, която под иновативност най-често разбира нов трик за прецакване на конкуренция, клиенти и държава, и смята поне за опасни или странни всякакви други нововъведения. :(
цитирайВ решаването на този проблем училището може да изиграе важна роля, но не бива да се подценява и факта, че интелектуалното потисничество e обратната страна на културата на самоизтъкването, която се вихри с пълна сила в абсолютно всички области - от каруцаря, който ще си каже, че ако имаше нещо вярно във визията на хлапето, то щеше вече да е известно, до мастития професор, който без да възнамерява да направи каквато и да било проверка, твърди, че асистента е сгрешил в изчисленията просто, защото трябва да каже нещо, а славослови доцента, че е направил едва ли не революция в науката, че му е цитирал статия отпреди 20 години. Да не говорим за практиката на родния мениджмънт, която под иновативност най-често разбира нов трик за прецакване на конкуренция, клиенти и държава, и смята поне за опасни или странни всякакви други нововъведения. :(
Изгледах с нарастващ възторг!Напълно споделям. Лекторът е великолепен, страхотен ум, роден оратор с прекрасно чувство за хумор, бих продължила да следвам с удоволствие, ако поне един преподавател е такъв...Имахме един подобен в първи курс и той замина за щатите...
Непременно ще покажа клипа на познати и приятели
цитирайНепременно ще покажа клипа на познати и приятели
Знам,че образованието е консервативна система,но то не може повече да изостава в такава степен от развитието на обществото като цяло.
На най-ценното - детското въображение - трябва да се осигури много по- голяма свобода...иначе умират светове...
цитирайНа най-ценното - детското въображение - трябва да се осигури много по- голяма свобода...иначе умират светове...
Да, и аз го харесах.Владее вниманието от "а" до "я"...
Трябва да го покажем на повече хора.Изобщо, трябва да работим и тук, в блог.бг, като една общност...да обменяме информация, да си помагаме, да се допитваме...
Греша ли?
цитирайТрябва да го покажем на повече хора.Изобщо, трябва да работим и тук, в блог.бг, като една общност...да обменяме информация, да си помагаме, да се допитваме...
Греша ли?
ако в практиката го причакват циници и хулители, водени от мисълта: “Като се праиш на толкова умен, я да те видим как ще подскочиш на това...”, или поне достатъчно пресметливи типове, които ще го позиционират така, че да не създават прецедент, който може да хвърли сянка на съмнение върху личния им предпочитан начин за самодоказване?
Казано по-директно, докато мутрата или наркодилърът с поршето се радва на неприкосновеност заради парите си, докато доцентът обявява един изобретател за луд, защото не е намерил съответния подход към него, за да го убеди лично в правотата си, докато изобретателността е уважавана, но само от онези, които няма как да бъдат засенчени от плодовете й, докато се смята, че иновацията сама ще блесне, ако е добра, че политикът е по-важен за иновацията от ползувателите й, разкрепостяването на въобръжението в училище ще подготвя младежи, които нито ще могат да си реализират идеите, нито да си осигурят препитание, защото няма нужда или пазар от техните идеи, дори се страхувам, че именно развитото им въображение може да ги направи особено уязвими за горните типове. Не е ли предизвикателство факта, че тези идеи идват от САЩ, които правят 95% от иновациите в света, докато страни, от които не е излизала никаква интересна идейка, се тупат гордо, че са “страна на хилядите професори” и прочие суперлативни самооценки.
Иначе презентацията е много добра,
P.s. Не омаловажавам ролята на учителите, а се страхувам за тях. Талантите и отношението към тях наистина са може би единствените, които могат да дадат чувство за смисъл и посока на съществуването и да го отличат от живуркането.
цитирайКазано по-директно, докато мутрата или наркодилърът с поршето се радва на неприкосновеност заради парите си, докато доцентът обявява един изобретател за луд, защото не е намерил съответния подход към него, за да го убеди лично в правотата си, докато изобретателността е уважавана, но само от онези, които няма как да бъдат засенчени от плодовете й, докато се смята, че иновацията сама ще блесне, ако е добра, че политикът е по-важен за иновацията от ползувателите й, разкрепостяването на въобръжението в училище ще подготвя младежи, които нито ще могат да си реализират идеите, нито да си осигурят препитание, защото няма нужда или пазар от техните идеи, дори се страхувам, че именно развитото им въображение може да ги направи особено уязвими за горните типове. Не е ли предизвикателство факта, че тези идеи идват от САЩ, които правят 95% от иновациите в света, докато страни, от които не е излизала никаква интересна идейка, се тупат гордо, че са “страна на хилядите професори” и прочие суперлативни самооценки.
Иначе презентацията е много добра,
P.s. Не омаловажавам ролята на учителите, а се страхувам за тях. Талантите и отношението към тях наистина са може би единствените, които могат да дадат чувство за смисъл и посока на съществуването и да го отличат от живуркането.
Мартичка го беше пуснала някъде като линк. Пожелавам на всички оптимизъм и повече чувство за хумор!
цитирайМного трудно ще се промени нещо, разбирам...
но ако все пак не се вглеждаме в естествения ход на нещата и не се съобразяваме с тях...???
тръгнахме с наказанията, а не помислихме за причините...
не знам, този разговор трябва да продължи през цялата година.
цитирайно ако все пак не се вглеждаме в естествения ход на нещата и не се съобразяваме с тях...???
тръгнахме с наказанията, а не помислихме за причините...
не знам, този разговор трябва да продължи през цялата година.
Благодаря ти!)С повече оптимизъм и чувство за хумор.Та те са деца...)
цитирайняма да е лесно, но за да не излъжем децата, трябва да разширим наказанията до там, където може да има злоупотреба с усилията на талантливите. Не трябва да толерираме повече система, която паразитира върху усилията на кадърните и позволява единствено на безскрупулните и тайно пробутваните да просперират, а талантите да тънат в отчаяние и мизерия.
За какво творчество и иновативност имаме условия понастоящем, след като изобретенията на цяла България за година са по-малко от тези на не един или друг западен университет, а и те се радват на почти нулев интерес от страна на бизнеса, ориентиран към далавери и политически покровителства... Човек днес трябва да е луд, за да се занимава с иновации и творчество, защото му носят единствено разходи и солидни лавинообразно нарастващи и удушаващи такси без реален шанс за възмращаемост, защото далаверите са, които носят печалбата...
цитирайЗа какво творчество и иновативност имаме условия понастоящем, след като изобретенията на цяла България за година са по-малко от тези на не един или друг западен университет, а и те се радват на почти нулев интерес от страна на бизнеса, ориентиран към далавери и политически покровителства... Човек днес трябва да е луд, за да се занимава с иновации и творчество, защото му носят единствено разходи и солидни лавинообразно нарастващи и удушаващи такси без реален шанс за възмращаемост, защото далаверите са, които носят печалбата...
за личностна реализация...хората да останат по-"цветни" в своята същност...опасявам се, че ние толерираме послушните, а не талантливите...
абе, голяма тема е това...няма изчерпване.)
Поздрави!
цитирайабе, голяма тема е това...няма изчерпване.)
Поздрави!
Точно така е, няма как да е другояче! Живеем в абсурда често да се чувстваме обект на агресия на “преуспели” индивиди, които в миналото сме възприемали като най-послушните и безличните. На практика нямаме личности, за които да се сетиш по идеите им, по визиите им, по примера им. Пример за подражание не са черти от характера, и начини на отстояване на себе си, а отстояването без оглед на средствата и приемливостта им. Няма как да качиш на върха най-безличните мижитурки, и те да не попарят всяко вдъхновение и хъс за изява. Ние дори нямаме сетива за тези ориентири, защото не ни сее налагало да ги ползваме. А поръчковата пропаганда на това разчита и ни залива с едни смешни суперлативи за едни смешни хорица, и се чудиш да се смееш ли, да плачеш ли пред “величието” на новоизлюпените паркетни лъвове и лъвици, които са неизбежната цел за домогванията на себеподобните им настоящи послушковци и бъдещи горди парвенюта.
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 75491
Блогрол