Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2009 21:08 - В Парка на възрожденците
Автор: an200 Категория: Регионални   
Прочетен: 34554 Коментари: 84 Гласове:
3

Последна промяна: 21.04.2009 20:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Предлагам ви една разходка преди Великден  в сакрално за русенци място - Парка на възрожденците . Пролет е и сигурно затова мрачното време не потиска.) Приятно, свежо!

image

image

image


Историята  на този парк започва от края на XVIII в. (юни, 1795г. по данни на Обретен Ганюв), когато това място е наречено Крайненското гробище и в него са погребани  починалите от чумната епидемия. По-късно то се превръща в главен некропол на Русе с църква "Всях светих", създадена по проект на арх.Едуард Винтер.
Обособени са парцели за източноправославни, евреи и католици . До църквата са били гробовете на Баба Тонка,Тихо , Атанас, Никола и Анастасия Обретенови, Л.Каравелов, З. Стоянов,  Филип Тотю, Хаджи Димитър и Стефан Караджа , както и на участници в четите им : Костаки Гюергювлията, П.Кънчев, А.Боздуганов , Д.Момчилов и др. "Били", защото през 1978 г. , когато е построен Пантеонът на възрожденците , тленните останки са пренесени там.


http://www.econ.bg/news/analysis/article59625.html



image

image

image

image

Имам детски спомен за църквата "Всях светих", която дълго време беше занемарена и изоставена, после - съборена...Веднъж  надникнахме вътре ... от този момент  в паметта ми останаха отблясъците на слънцето върху счупените витражи и уплашените гълъби, отлетели над главите ни...
Днес тази църква се възстановява в другия край на парка...Нека! Родолюбиво дело е!  Но защо трябваше да разрушаваме старата?!


image

image
 
Възкресението ...


image



Тагове:   парк,   възрожденци,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mamas - Красиво е...
14.04.2009 21:15
Поздрави!
цитирай
2. cefulesteven - Благодаря, благодаря за разход...
14.04.2009 21:27
Благодаря, благодаря за разходката:)
цитирай
3. an200 - Пак заповядай!))
14.04.2009 21:41
Русенци обичат това място...особено през лятото...прохладно, свежо е.)
цитирай
4. cefulesteven - . an200
14.04.2009 21:43
В началото на юни ще го видя:)))
цитирай
5. an200 - Ще ти хареса!
14.04.2009 21:45
Сигурна съм. Но Русе има и друг парк,по-голям ... с Вазата.))
Там и Дунавът е близо!)
цитирай
6. tota - Благодаря ти!
14.04.2009 22:54
Винаги съм харесвала град Русе. Разкажи за къщата, която е етнографски музей. Приятна вечер!
цитирай
7. bovari - Трогателна е ....
14.04.2009 22:54
близостта на църквата и детската площадка! Хубаво е! Много!:)
цитирай
8. an200 - За tota
14.04.2009 22:57
Ще го направя.)) Обещавам!
цитирай
9. an200 - За bovari -
14.04.2009 23:00
Да,снимката е добра.))
Аз не съм очарована от Пантеона, но...Добре,че сложиха кръста...
цитирай
10. raylight - Красив,
14.04.2009 23:30
европейски град е Русе, един от първите в България през Възраждането :)
цитирай
11. an200 - Радвам се,че
15.04.2009 00:10
го казваш.) Ще се опитам да разкажа още за моя роден град.
цитирай
12. geoyan - An200, Както винаги твоите пост...
15.04.2009 04:12
An200,



Както винаги твоите постинги излъчват човечност и финес. Този не прави изключение!


цитирай
13. an200 - Благодаря!
15.04.2009 06:56
Дано е така.)А кога да очакваме твоя първи постинг? От Тексас?)
цитирай
14. vmir - Когато строиха Пантеона се чу, че при отварянето на ковчега на
15.04.2009 09:27
З. Стоянов той се оказал като погребан вчера.
цитирай
15. анонимен - Не само
15.04.2009 10:59
приятно и свежо, а и поучително и родолюбиво.
Поздрав!
цитирай
16. an200 - Прочетох и това...
15.04.2009 15:16
Преди повече от 30 г. ,преди преместването им в Пантеона, гробовете на нашите възрожденци и национални герои Любен Каравелов, Панайот Хитов, Никола Обретенов, Баба Тонка, Стефан Караджа, Филип Тотю, Хаджи Димитър и техни четници са били на специални места до църквата "Всях светих", определени от общината и построени с много средства. Само паметникът на Любен Каравелов е тежал 5 тона. Красиви метални огради са заграждали гробниците на Баба Тонка и Стефан Караджа.

Месеци преди да се открие през 1978 година Пантеонът на възрожденците , са били ексхумирани останките на 12 национални герои, 13 четници, 13 опълченци и 3 руски военни. Каменоделска бригада пренася с кранове и камиони художествено-изработените надгробни камъни на българските възрожденци в двора на склад на общинската фирма "Паркове и градини" зад завод "Зита" в Западната промишлена зона на Русе. Тук те стоят захвърлени на открито близо 30 години. Още при самото пренасяне много от тях са изпочупени. Поради това, че са натрупани един върху друг, са се оцветили от дъждовете и сега се нуждаят от сериозна реставрация. Станали са обект и на посегателства – откраднати са металните огради на гробниците на Баба Тонка и Стефан Караджа, надгробието на Никола Обретенов, венецът върху гроба на Любен Каравелов, буквите от паметните плочи на Панайот Хитов и дъщерята на Захари Стоянов - Захаринка Стоянова, счупен е кръстът на руския генерал–лейтенант Токмачев.
цитирай
17. an200 - Намирам,че е подходящо...
15.04.2009 15:23
да си припомним това тъкмо в "страстната седмица"...
Поздрави!)
цитирай
18. vmir - А какво е онова, което се вижда, че строят на снимката пред блок "Воден"?
15.04.2009 15:45
Вижда се кубе, но панорамния изглежд под кубето е характерен за джамиите...
цитирай
19. an200 - ))Не.
15.04.2009 15:48
Това е новостроящата се църква "Всях светих".
Когато я открият,ще снимам!)
А за блока...откъде знаеш?))
цитирай
20. vmir - an200, Още прадядо ми е бил русчуклия,
15.04.2009 17:14
и аз съм роден и отраснал в Русе, в неговата къща, приютила много наследници и пришълци.
цитирай
21. slan4evausmivka - Хеййй!
15.04.2009 17:31
Поздравления за снимките на хубавия ни град!Днес бях в Историческия музей.Една приятелка ми каза,че може да се съберем и да помогаме на музея,да свършим нещо за него,да ходим сред природата.Дано е интересно!Сигурно ще снимам и ще кача и аз снимки.Може би ще отидем и в етнографския музей.Браво пак за снимките,страхотни са! :))) Много усмивки!
цитирай
22. an200 - :)
15.04.2009 17:32
Можеш да разкажеш в отделен постинг.Сигурно ще е интересно!)
Квартал?
цитирай
23. an200 - За slan4evausmivka -
15.04.2009 17:35
:)))Много се радвам,че са ти харесали! Непременно ще погледна при теб! Снимай!)
Русенци от различни поколения, съединявайте се!!!))
цитирай
24. vmir - Май няма много за разказване.
15.04.2009 19:41
Квартала е Централна гара, но често се придвижвах до градинката наобиколена от гимназия “Христо Ботев”, .старата сграда на Съда, сладкарница “Валя”, старата поща, Окръжна библиотека, пожарната, ДСК, много пъти съм изкарвал целия ден в Окръжна Библиотека, библиотекарките бяха изключително любезни и не пестяха усилия, създаваха атмосфера на благоговейност към книгите, бях ученик, а ми пращаха официални покани за мероприятията на библиотеката. От тази градинка е тръгнал училищния химн “Върви народе възродени”, по тразиция от нея тръгваха и училищните манифестации за 24-ти май. Дойдох в София заради големите библиотеки, но се оказа, че посещението на библиотеки в София е подозрително и компрометиращо занимание. Просто, хората тук всичко знаят и затова нямат нужда да четат, а посещаваш ли библиотеки, първо те гледат с разбиране, после със съчувствие, след това деликатно се обръщат на другата страна за да не те е срам, че са те видели, и ако държиш на авторитета си, наистина трябва да се откажеш от идеята. Май повечето хора смятат, че да четеш е признак на срамно незнание. Не е за вярване, но тук имам колега, който почти се гордее, че през живота си не е купил и една книга, а името му като автор или съавтор се мъдри над повече писания, отколкото Шекспир и Вазов събрани заедно са написали. Не твърдя, че той ги е писал. Не е и софиянец. В Русе подобно нещо може да се случи единствено в университета, и то с някой, който не е русчуклия.
цитирай
25. an200 - Не знам...)(
16.04.2009 00:23
Четенето , промяната на манталитета...сам разбираш,че са големи теми...Повсеместно е...
Да, в Русе е написан химнът за 24 май от Ст.Михайловски, който по това време е преподавател по френски език в гимназия "Хр.Ботев".
цитирай
26. primavera - Благодаря ти АН, отново,
16.04.2009 00:34
Много са ми приятни тези твои разходки. Възхищавам се все повече и разбирам, че ще ще голям пропуск да не посветя на този прекрасен град няколко дни за да го видя наистина както заслужава! Благодаря ти!
цитирай
27. an200 - Заповядай!)
16.04.2009 08:10
Ще ти се зарадваме(и аз,и градът))!
Има много още за разказване и показване.)
А как е в Италия ?
цитирай
28. vmir - Въпроснага градинка през детските и ученическите ми години беше едно от най-оживените места в града.
16.04.2009 08:47
Преди да изместят Съда и Пощата в центъра, на площадчето зад старата Поща беше единствената тогава автогара в града. Всички градски и извънградски автобусни линии минаваха от там, като градските отначало дефилираха по ул.”6-ти септември” (надявам се и сега да се казва така), от гимназия “Христо Ботев” към центъра, но после ги пренасочиха да завиват покрай старата Поща към гимназия “Баба Тонка”. Сега изглежда невероятно, че цялото това движение е кипяло на това спокойно местенце. Сега и центъра е неописуемо спокоен, а още помня “стъклената будка” срещу “Дома на Съветите” (сега – Съдебната Палата) и как автобусите обръщаха движението си точно там. Точно отляво на гимназия “Хр. Ботев” имаше санитарен магазин, от който купувах зъболекарски свредла и шмиргелчета за дядо ми, който работеше частно в нарушение на закона, за да издържа леля ми да следва в София, защото през онези години не наемаха студенти на работа. Бях помагач на капиталист, само че, капиталът му беше ликвидиран след като дядо разпродаде всичко каквото имаше в отчаян опит да осигури средства за лечение на баба ми, защото безплатното здравеопазване се оказа напълно безсилно за тежката й болест. После дядо беше уговорил да ме дава за манастирски послушник в скалния манастир край Басарбово, запозна ме с попа, но като видя, че не проявавам интерес, явно се отказа.
цитирай
29. an200 - За vmir
16.04.2009 09:12
Ти наистина имаш много за разказване.)Направи го!
Русе - минало , настояще, бъдеще...)
Аз имам постове със снимки (доста скромни)) за скалния манастир в Басарбово и скалните църкви край Иваново.
цитирай
30. анонимен - 16. an200 - Прочетох и това...
16.04.2009 12:42
Това е поредното доказателство, че за комуниститечския режим нищо свято няма - от тях запобва летоброенето.
Терористичното отношение към живота, света и хората е част от тяхната същност.
цитирай
31. анонимен - an200,
16.04.2009 15:04
Поздрави за снимките и разказа!(Защо ли в спомените ми е останало, че Пантеона го откриха през 1977???, за дата, обаче, съм сигурна-беше Трети март)


vmir,
Разказвай още!!!
Върна ме в детските ми спомени, :))))))))))
цитирай
32. an200 - За russaliq
16.04.2009 15:11
Не знам, може и 1977...Прочетох го някъде.
Важното е да има Възкресение...))
цитирай
33. slan4evausmivka - Ами аз съм в квартал Възраждане.
16.04.2009 15:17
А ти?
цитирай
34. an200 - :))
16.04.2009 15:26
Значи си съвсем близо до парка.)Аз съм в "Родина".Съседи!)
цитирай
35. slan4evausmivka - Йеййй!
16.04.2009 15:50
Дай лапичка :D А църквата докога трябваше да е готова?Май закъсняват,не виждам напоследък да работят.
цитирай
36. an200 - :))Готово!
16.04.2009 15:54
Ами не знам. Очаквам за Великден, но...
цитирай
37. vmir - Ехей, ама и аз понастоящем съм във "Възраждане", а тъща ми е в "Родина",
16.04.2009 17:02
брей, че малък свят, оказахме се и съседи!!!
цитирай
38. an200 - :))
16.04.2009 17:04
Да, светът е малък.)
цитирай
39. slan4evausmivka - Хаха,суперско!
16.04.2009 17:19
Браво на нас!!! :)))
цитирай
40. vmir - 31. russaliq, желанието ти ме затруднява, защото ми се струва, че в подобни случаи са необходими и снимки,
16.04.2009 17:30
а аз изгубих камари сники в два незабравими инцидента в Русе. Единия беше с архива на дядо ми, който беше почти изцяло унищожен от котка, останала заключена почти половин година в стаите след смъртта му, другия беше дори още по-нелеп, и така изгубих безценни за мен снимки, без които се чувствам силно затруднен да говоря за спомените, които свързвам с тези снимки. Сега и да ползвам снимки, няма да бъдат моите, а влагах толкова много усещания в снимането. Ще се опитам да намеря нещо, но до няколко часа нямам възможност, може би утре ще мога, но не съм сигурен. Защо ти не разкажеш нещо?
Поздрави на Русе!!!
цитирай
41. vmir - Я, да направим една проверчица да видим има ли истински
16.04.2009 20:45
русчуклии в блога, или само си приказваме лаф да става. Давам снимка на църква в Русе. Няма да питам коя е църквата, а дали някой знае къде се намира тя. Ето я:

http://vmir22.hit.bg/Ruse02.jpg
цитирай
42. an200 - :))Мисля,че знам отговора, защото...
16.04.2009 20:51
на излизане от града ( в посока София) я виждаме.До училище "П.Яворов". За името... май е "Св.Петка".
Познах ли?))
цитирай
43. vmir - Поздравления! Това е наистина "Св. Петка"!
16.04.2009 21:25
Но училището през улицата срещу нея е "Кирил и Методий", поне така се казваше преди десетилетия, а "П. Яворов" e на почти километър от нея, аз съм завършил това училище, но тогава още беше само "Арменското училище", всъщност, учил съм 2 години и в "Кирил и Методий", което пък беше "Циганското училище". От другата страна на църквата пък е "Кунтю Капу" (Турската порта), уф, като стана едно малцинствено изреждане, май трябва да кажа, че ходех в Еврейската баня, а малцинственото определение в Русе, поне както аз съм останал с впечатление, не беше нещо повече от нещо като едно допълнително име, което не впечатляваше никого с нищо.
цитирай
44. an200 - И аз нямам впечатления за "враждебност"...
16.04.2009 21:28
Живеем миролюбиво.)
Най-малко познавам този квартал.
Радвам се,че познах!)
цитирай
45. vmir - Да, настоящото миролюбие предполагам е резултат от
16.04.2009 21:36
нравите по времето, за което нобеловия лауреат Елиас Канети пише, че било нормално докато се придвижиш от единия до другия край на главната улица на Русе, да чуеш разговори на 7-8 езика.
Соца ни изолира от света...
цитирай
46. an200 - Знам ли...
16.04.2009 21:40
Преди Великден не ми се иска да се замислям за това.)
Дано сме здрави!)
цитирай
47. vmir - Правилно, но нека завърша с това, че развитието е положително.
16.04.2009 21:48
Отрасъл съм в Русе, а не съм стъпвал поне в Гюргево, въпреки, че през Дунава неведнъж съм чувал веселбите и дори виковете на румънците, а когато пък ги виждах в Русе, бързах да се отдалеча от тези намусени, подозрителни и нервни хора, които непрекъснато се оглеждаха дали не ги следи някой.

Сега си ходите спокойно отсреща и на никого не му пука дали някой не го следи...

цитирай
48. vmir - Чакай да сложа и нещо за "човешкият фактор" в Русе.
16.04.2009 22:31
Снимка която съм правил в Парка на Младежта в Русе – десетилетията са покрили със зеленикав воал филма, светлорусата коса не личи особено, бистрите сини очи са се изгубили в дълбоките сенки, но устните на Мария се виждат ясно. И са естествени, защото тогава на никого не му минаваше през ум да си слага силикон вместо устни...

http://rousse01.hit.bg/Ruse01.jpg
цитирай
49. an200 - :) Красавица!
16.04.2009 22:56
И какво още за нея?)
цитирай
50. vmir - Е, това вече не е нещо, което мога да обсъждам, само мога да се съглася, че е наистина много красива, с големи, дълбоки очи,
16.04.2009 23:42
въпреки, че за красотата е рисковано да се съди по една или дори няколко снимки. Мога обаче да сложа снимка от забавленията на русенци, а по-точно - надбягвания с москвичи (то нали освен москвичи и жигули други коли нямаше, доколкото могат да се нарекат "коли", де), ето го:

http://rousse01.hit.bg/Ruse03.jpg

:)))
цитирай
51. анонимен - vmir,
17.04.2009 00:08
не си спомням "Стъклената будка", наистина, но съм я виждала на много снимки.
Харесвам си НАШИЯ ГРАД. Харесвам запазената архитектура на сградите. Харесвам разходките по кея.
Харесвам и това, че в много офиси, кантори и заведения (напр. "Пристан", "Странджата", "Класико" и др.) по стените висят снимки на Стария Русчук.
А през 1911год. градът ни е бил по-многоброен от София. И има неща, с които да се гордеем.
Малко са селищата в Дунавската равнина, които могат да се похвалят с природата, която се вижда от дома ми.Сигурно и ти имаш спомени от там. Мога да дам жокер.:))))))))))))
цитирай
52. rujena - Любимият ми град!
17.04.2009 01:24
Наред с Търново и Варна :) Красота, която пълни душата и неподражаемо излъчване има в тези градове!
Благодаря за удоволствието от виртуалната разходка, дай Боже да я повторим скоро и в реала! Поздрав!
цитирай
53. vmir - russaliq,
17.04.2009 09:08
давай жокера до видим, че толкова спомени ме налетяха, чак не знам от къде да почна, а имам и доста други неща за свършване през деня ...


rujena, живял съм почти 3 години във Варна, 2 години казарма изкарах до В. Търново, но Русе е №1.
цитирай
54. анонимен - Русе е номер 1, вярно е!!!
17.04.2009 12:51
Жокера е Лесопарка.
Айде разказвай!
цитирай
55. vmir - Не, не "Лесопарка", а "Текето"!!! - О, да, това е едно страхотно място, участвал съм в доста училищи начинания и състезания там, но,
17.04.2009 14:19
докато съучениците ми ходеха там с автобуса,
много пъти съм карал зад тях с велосипед... Не понасях теснотията на обществения транспорт, особено за ходене на такова божествено местенце. Участвал съм или съм наблюдавал състезанията по авиомоделизъм (бях изработил модел на тристепенната ракета-носител "Восток") и корабомоделизъм.
Отделно сме ходили много пъти там с приятели и снощи мернах случайно оцелели негативи от тези разходки, ако има и нещо интересно, ще го кача.

Има ли и сега там лодки и водни колела? Има ли още зоокът?
цитирай
56. анонимен - Да, по-известно е като "Текето"
17.04.2009 14:55
И все още любима място на много русенци.Знаеш ли, че се вижда от терасата ми.И толкова си харесвам тази гледка. Сега, когато се раззеленява е чудесно.

Има малък зоопарк - две мечки и няколко козички. Няма я лисицата, няма го вълкът, няма го паунът . Но Общината води преговори за заменки и, ако успее да го постигне, обещават да направят това място още по-добро, с по-голям зоопарк и кътчета за отмора.
Сега е позанемарено и мен ме боли като го гледам.
Има лодки и водни колела, да.
цитирай
57. an200 - :)))Много се радвам на тази виртуална среща!
17.04.2009 15:36
"Събрахме се!",както се казва.))
Можем да организираме и среща в реалността. И на Текето да е, и край Дунава...Все едно,а?)
цитирай
58. анонимен - Съгласна!
17.04.2009 15:53
an200, благодарим ти, че ни събра!
На всички русчуклии- Светли празници и нека всеки ден бъде Велик!
цитирай
59. an200 - СВЕТЛИ ПРАЗНИЦИ НА ВСИЧКИ!!!
17.04.2009 15:54
ЖИВИ И ЗДРАВИ И ДА СЕ СРЕЩНЕМ!)
цитирай
60. slan4evausmivka - Хей
17.04.2009 20:41
Звучи страхотно среща в реалността. :) Много здраве,вяра и доброто!Весели празници!
цитирай
61. vmir - Лесно ви е на вас - казвате и се срещате.
17.04.2009 23:12
А аз, освен да продължа да ви пращам оцелели от котки, пожари и бомбардировки снимки, друго засега не виждам.
За последно бях в Русе преди повече от година и 10 часа обикалях града пеша да видя отново всичко защото, за да го оцени човек нещо, трябва да го загуби. А загубата ми се видя колосална. Като капак на всичко тогава, 12-годишната дъщеричка на мой приятел, наду гайдата за София, изглежда тесен й се видеше Русе та беше стигнала до извода, живота няма смисъл, ако човек не живее в София.
Слагам две снимки, първата - за мястото, което вече обсъждахме, (иде 24-ти май) но доста преди да се появи там вечно неработещия шадраван с голите дами и паметника на падналите в сръбско-българската война, а и компания "Маймун-фото" (така наричахме фотографите, които правеха снимки на място, ако си ги спомня още някой) с неизбежните си кофи с фотофиксаж и вода за плакнене, а в по-скорошни времена пък "джагите" до оградата на пожарната.

Втората снимка е мое дело от времето, когато "Метеорите" още цепеха бодро Дунава и едновременно озвучаваха околността с рева си:

http://rousse01.hit.bg/Ruse04.jpg

http://rousse01.hit.bg/Ruse05.jpg

Откакто преди година и нещо баща ми взриви пълна газова бутилка във “Възраждане”, а съседите там ми се оплакваха от пораженията, изпитвам притеснения от тази работа.

Slan4evausmivka, да не се окажеш между потърпевшите от бомбардировката на баща ми, нали си във "Възраждане"?

Russaliq, излиза, че живееш в Николово, вярно ли е?

Светли празници на всички!
цитирай
62. an200 - Не съм чула за този взрив...
18.04.2009 10:41
А и сега сме на вълна пролетен "взрив".)
Бъди жив и здрав и все така РУСЕНЕЦ!)
С благодарност за споделеното!
И аз съм се возила на "Метеор"...хубаво е!)
цитирай
63. vmir - an200, то оставаше и в Родина да те застигне. Това надхвърля възможностите дори на баща ми.
18.04.2009 12:04
Само не си мисли, че си надценявам родителя. Предаваха събитието по всички известни телевизии, повечето вестници го описаха по свой си начин, а един многотиражен ежедневник направо заяви, че "потрошил целия блок". Доколко отговаря на истината може да се прецени по това, че блока е 8-етажен и с поне 6-7 входа, можеш да си предстаниш за какво става дума.

А другите да не се уплашиха нещо, че така изчезнаха? Май трябва да поясня, че баща ми не е лош човек, само е малко немарлив, а бомбардировката не е била планирано мероприятие, ако някой си е помислил такова нещо, значи предположението му е дълбоко погрешно.

Май без да искам ви стреснах точно по празниците, съжалявам, не одобрявам бомбастичните изяви...
цитирай
64. анонимен - Да, vmir, вярно е.
18.04.2009 12:44
В Николово живея и много си го харесвам.

Оказва се, баща ти е съсед на дъщеря ми. В блоковете на МНО ли живее?
цитирай
65. vmir - Russaliq, срещу тях, дели ги улицата само.
18.04.2009 13:28
Щерка ти да не се плаши, баща ми е оптимист. В болницата, целия бинтован след премеждието, се скарал на майка ми, че реве. "Я виж, на хората небостъргачи им взривяват" - успокоил я тогава.

В Николово имам близки, много е хубаво, наистина.
цитирай
66. анонимен - Лека вечер
18.04.2009 17:39
и весело посрещане на Възкресение!

Аз отивам да се потрудя.
цитирай
67. vmir - Ще ви кажа и още нещо за Русе, което някои не могат да разберат или повярват никога, самия аз не го подозирах преди да напусна Русе.
18.04.2009 23:51
Това е авангардизмът в идеите и разбирателството със света, което е характерно за много от познатите ми русенци, в сравнение с което повечето нерусенци са просто консуматори на идейни сурогати за масова употреба, които дори не могат да различат от оригиналните им първоизточници. Последните дори не могат да си дадат сметка колко нелепо изглеждат, гордо напомпани със закъсняла с десетилетия информация. Сега ми е смешно например да гледам колко важно някои се представят като “рокаджии”, след като знам, че още преди десетилетия в Русе с приятелите ми се самоопределяхме по този начин и дори си имахме изработен наш си “рокаджийски” етикет. Много от приятелите ми в Русе навремето се бяха снабдили с рок-операта “Jesus Christ Superstar” буквално месеци след създаването й, а по-късно бях изненадан да разбера, че в обширни райони от страната тя е останала напълно непозната в продължение на десетилетия. Включително за хора, които не пестят усилия да се прилепват към модите, за да изглеждат адекватни в смешните си претенции.
Тук съм събрал цялата рок-опера и работя по подобряване на качеството й:

http://vmir.blog.bg/viewpost.php?id=324290
цитирай
68. vmir - Ето, че и Христос Возкресе!!!
19.04.2009 00:59
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
69. zaw12929 - За мен Русе е всичко най хубаво, В ...
19.04.2009 02:53
За мен Русе е всичко най хубаво, В този парк сложиха началото на ВТУ. Парка е място за празник!
Воистена воскресе!
Здраве и дълголетие!
цитирай
70. анонимен - Воистина Воскресе!
19.04.2009 08:52
................................................................................
цитирай
71. an200 - Здраве и светлина в душите!
19.04.2009 09:20
Хубави празнични дни на всички!!!)
Мир и любов!
цитирай
72. vmir - Привет, ето и обещаното подобрение за някогашните рокаджии:
20.04.2009 14:28
http://vmir.blog.bg/viewpost.php?id=324290
цитирай
73. анонимен - Браво русенци! Хубав град, хубави ...
28.04.2009 13:24
Браво русенци! Хубав град, хубави хора!
цитирай
74. mrazekoff - До vmir.......
02.05.2009 14:08
Църквата която е изложена на снимката се казва - св. Петка и се намира в близост до крепостната врата "Кюнту Капу" - - под "Охлюва" - това го казва един от Червена Вода. Знам и още много за Русе, което доста русенци не знаят.
цитирай
75. an200 - Здравей, mrazekoff !
03.05.2009 13:10
Ще чакам да разкажеш за Русе.Поздрав!
цитирай
76. анонимен - Откъде да започна?
03.05.2009 22:45
От Доброто, което всички желаем, или от това което ни дразни в Русе.
- Хайде от доброто, за другото да не мислим. Европейски град в пределите на България - да, но преди. Мога да говоря за архитектурата на града, за присъствието на толкова много фрагменти по сградите и най-важното - присъствието на камъка в изграждането. Работата ми е такава, че съм свързан с тези орнаменти и детайли вплетени във фасадите на сградите от вида на които Вие толкова много се възхищавате. Възхищавам се и аз и то много повече, и ме боли когато се посегне върху тези красоти. Напоследък обаче останаха малко стойностни сгради /съвременните технологии отнеха чара на каменоделските творения/. Работил съм по реставрацията на някои от тези фасади и съм ги виждал не само с очите си, но и с ръцете си.
- В Русе има различни архитектурни стилове които се допълват донякъде един с друг. Мога да говоря за различни сгради, но мисля, че не е нужно. Искам обаче да запитам:
- Как мислите какво ще представлява Русе без сградина на: 1.Русенския Университет, 2.Централна Ж.П.Гара, 3.Дома на Културата, 4.Дунав Мост, 5. Училището по изкуствата, без Лесопарка "Липник", без училище "Й.Йовков" -/до Кооп.Пазар/ и още няколко жилищни блокове по "Славянска", пред Градски Стадион ?
Предполагам, че има и други. Как мислите, че ще изглежда града без тези сгради и ще Ви каза защо задавам този въпрос.
И пак казвам - не съм от Русе, от Червена Вода съм и се гордея, че съм от това село. Чакам отговор на зададения въпрос - имам още много да кажа, но спирам засега......
цитирай
77. mrazekoff - коментар 76 е мой - mrazekoff
03.05.2009 22:52
Коментарът под № 76 е мой - mrazekoff - просто не бях влязъл и ме регистрира като анонимен за което съжалявам.
цитирай
78. an200 - Но защо мислите,че
03.05.2009 22:52
няма да ги има?!)Разбира се,че би било жалко и Русе няма да е същият.
цитирай
79. mrazekoff - Отговор на въпроса
04.05.2009 19:33
за обектите които назовах. Всички тези и още някои обекти са строени по времето когато Пенчо Кубадински е бил партийното величие на Русе. Далеч съм от мисълта да проповядвам някаква политика. Напротив никога не съм обичал политиката и демагогията, но говоря за жеста който този човек е направил за града за да се построят тези знакови за Русе сгради. За съжаление няма нищо писано по въпроса и дори една малка паметна плоча по този въпрос. Като ръководители на града през изминалите години са се изредили още много личности, но такъв подем не е постигал никой от тях. Възхищавам се на архитектура изпълнена с обработен /дялан/ камък Това показва сериозност в строителството, стил, богатство на идеи и заможни инвеститори. Всички тези паметници на културата /архитектурата/ които слагат печата на Русе и карат много хора да се възхищават и да го наричат европейски град са плод на ръката на обикновените майстори , на архитекти и на европеското мислене на хората населяващи мястото наречено Русе.
цитирай
80. an200 - За mrazekoff
05.05.2009 18:21
Не знам.Караш ме да навлизам в територии, които не познавам добре. Архитектурата е проекция на водещи идеи в определено време и пространство, както и на оригиналното авторово светоусещане.
Предпочитам все пак Доходното здание.))
цитирай
81. mrazekoff - Отклоних се
06.05.2009 12:19
от темата за Русе и навлязох в особености на архитектурата. Приятен сезон е пролетта, всичко се възражда. За съжаление моето мнение е, че Русе и много беден на природни дадености. Нямаме планини, един лесопарк, хижа Приста и това е в общи линии. За мен обаче най-хубавите места са по поречието на Русенски Лом, но началото на юни - след това са горещини и комари. Русе е загърбил великата река Дунав от която е идвала културата в града. Мисля, че ако града се обърне към реката с построяване на места за атракция ще спечели многократно.
Това обаче е задължение на хората които управляват града.
цитирай
82. an200 - И аз си го мисля...
06.05.2009 12:36
Реката!Знаеш ли, има един о.Батин(към Свищов)...там е толкова хубаво!Има ловна хижа,богат улов на риба,много пчелари.Само че няма път покрай Дунава...и километрите се удвояват.Може и с корабче...още по-атрактивно,но отнемащо време.Не знам,а и нали има хора,на които им се плаща да мислят и организират.)
цитирай
83. mrazekoff - Като говорим за..
06.05.2009 16:02
Дунава....
Имах предвид да се обърне Русе към реката - както морските градове и села към морето. Какво пречи да има корабчета които да разхождат хора от Сандрово до о. Ляляка и по цялата дължина на брега да има заведения които да предлагат различни дейности - ресторанти , спортни площадки, естради? Какво пречи по превъзходния ни кей да се изгради една панорамна железница от типа на тази във Вупертал /висяща/? Жалко е , че не се използва реката. Има чудесни кътчета по нея - и това споменато от теб - о.Батин, с.Стърпище, остров Люляка и Мартен и Сандрово, само ,че няма инициатива. След като България влезе в ЕС и заедно с Румъния може да се направят неща по реката които да впечатляват със своята оригиналност. Не е достатъчно да се прехласваме по миналото, защото то е мъртво и застинало. За бъдещето трябва да се работи.
цитирай
84. an200 - Както сме я започнали с теб...)))
06.05.2009 16:24
трябва да ни поканят за общински съветници.))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: an200
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3207714
Постинги: 146
Коментари: 5943
Гласове: 75491
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930